luni, 2 decembrie 2013

Pappardelle cu Ragu de Vitel

Astazi am mesterit cu mare drag la paste de casa. Imi plac mai mult decat cele uscate sau proaspete cumparate. Parca au alt gust ... si singurele regrete au fost ca nu am facut mai multe si ca nu am masina de facut paste. E greu dom'le sa intinzi foaia cat foaia ! Ragu-ul, desi simplu de facut, e migalos la fiert, insa merita fiecare clipa de asteptare. Si au fost destule clipe... cam cat se se adune vreo 5 ore :)
De ce credeti ca m-am chinuit atat? Acum cateva zile am acceptat o provocare, am rasfoit cateva retete care mai de care mai minunate si mi-a cazut cu tronc reteta de mai jos. Arata bine, dar nu pe masura gustului! Poza de mai jos nu surpinde, din pacate, gustul divin al ragu-ului...
Pappardelle cu Ragu de Vitel
Eu am preparat doar jumatate din cantitate, dar mai jos va dau ingredientele pentru 4 portii.

Pentru ragu avem nevoie de :

1 kg carne de vitel tocata ( reteta originala era cu mistret, eu nu am gasit)
200 ml vin rosu demisec de buna calitate ( am folosit Merlot de la Beciul Domnesc)
40 g unt
1 ceapa mare
2 morcovi
1 tulpina telina
400 ml suc de rosii
400 g rosii decojite SunFood
1/2 cana supa vegetala/apa calda
1 lingurita salvie tocata
1 foaie dafin
1/2 lingurita ienibahar praf
1/2 lingurita rasa scortisoara
1 lingurita rasa zahar
sare
piper macinat (cam 1/3 lingurita)
piper boabe ( 1/2 lingurita)

Pentru paste am folosit :

4 oua mari (L)
400 g faina
1 lingurita de sare

Pentru servire : parmezan ras

Dat fiind timpul mare de fierbere, am inceput cu ragu-ul de vitel. Am avut o bucata frumoasa de pulpa, pe care am tocat-o.
Ceapa morcovul si telina se toaca fin si se calesc in ultul topit. Am tinut vasul acoperit, astfel incat legumele s-au inabusit si s-au inmuiat fara sa se arda. In acest punct am adaugat carnea pe care am calit-o ca si pentru musaca, pana cand s-a evaporate zeama si toata carnea a fost patrunsa.
Se adauga vinul si se fierbe pana se evapora alcoolul. Se adauga apoi conservele de rosii tocate marunt, sucul de rosii, supa de zarzavat si condimentele. Mi-au placut mult conservele de rosii, calitativ sunt asemanatoare cu cele de la Cirio, dar la un pret mult mai acceptabil. Sarea este de preferat sa se puna la final deoarece sosul va scadea foarte mult.
 
Chiar daca vi se par prea multe condimente, credeti-ma pe cuvant ca sunt grozave! Si daca am avut indoieli cu scortisoara... ei bine, a completat mirific buchetul de arome :)
Cratita astfel aromatizata se acopera cu un capac destul de etans si se lasa la foc foarte mic circa 4 ore jumatate , pana se ingroasa sosul. La mine nu a fost nevoie sa mai adaug apa, dar daca vi se pare prea gros adaugati apa ( fierbinte) in timpul fierberii.

Pappardelle cu Ragu de Vitel
In timp ce fierbe sosuul, cu circa 1.5 ore inainte de finalizarea ragu-ului, se pregatesc pappardellele.

Se cerne faina si in mijlocul ei se pun ouale. Se adauga sarea si se framanta pana se obtine un aluat elastic. Acesta se lasa in folie sa se odihneasca circa 45 minute.
Daca aveti masina de facut paste, pasul urmator e floare la ureche. Daca nu, faceti muschi, ca mine, intinzand aluatul in foaie subtire, de circa 1 mm sau mai subtire. Eu am impartit aluatul in doua, nu sunt chiar asa fortoasa. Foile obtinute se lasa la uscat circa 30 de minute, dupa care se ruleaza si se taie fasii de circa 1-2 cm.

Pappardelle cu Ragu de Vitel

Se pune apa la fiert intro ala mai mare, se sareaza si se aduga o lingura de ulei. Dupa ce incepe sa fiarba se adauga si pastele, rasfirate. Se lasa circa 2-3 minute , se scot si se scurg bine de apa.

Pappardelelle se aduaga peste sosul ragu si se mai dau in fiert circa 1 minut, sa mai imprumute din arome . Se servesc imediat cu parmesan ras din belsug.
Ce pot sa mai spun? Ca e o desfatare de arome.....

Pappardelle cu Ragu de Vitel

Va las la o degustare virtuala...

Pappardelle cu Ragu de Vitel

5 comentarii :

Licuta Marin spunea...

Mmm, ce bine arata si cred ca sunt tare bune!!! Bafta multa la concurs! Pup!

Oana spunea...

Multumesc Licuta !

Maria spunea...

e grozava cu atatea mirodenii :)

Oana spunea...

Asa este, nu m-as fi incumetat sa pun atat de multe daca nu asfi avut incredere in retetele Laurei :)

Claudia spunea...

Mulțumesc :)

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...