luni, 4 aprilie 2011

Chifle fantezie

Azi avem in meniu o suita de chifle vesele, potrivite atat pentru ocazii festive cat si pentru a atrage atentia piticotilor mofturosi. Se pot face in principiu din orice aluat de paine/chifle, dar eu am tinut mortis sa respect reteta originala (chifle New England Fantan). Rumene, dolofane, fragede si pufoase :


Ingrediente :
- 15 g drojdie proaspata
- 65 g unt
- 75 ml lapte dulce
- 75 ml iaurt
- 2 lingurite zahar
- 375 g faina alba
- 1 lingurita sare
- 1 ou


Desi nu am mai framantat de multa vreme aluat, mia facut placere sa fac aceste chifle. Nu e cazul sa va alarmati degeaba : eu doar am omogenizat aluatul, nu am framantat ca in cazul painii clasice :)
Sa incepem cu inceputul : drojdia. Fiind drojdie proaspata, trebuie pusa la inmuiat. Si nu oricum, o tratam regeste ca sa infloreasca de placere in final .Topim 40 g unt ( o parte, nu tot! ) si adaugam apoi laptele dulce, iaurtul, zaharul. Amestecam bine, verificam temperatura : nu trebuie sa friga. Bun! Acum adaugam drojdia si o lasam sa creasca la cald vreo 15 minute.


Intr-un castron punem faina, sarea si oul. Reteta spunea sa bat usor oul inainte. Eu nu m-am deranjat cu asta... pur si simplu am uitat ! Am adaugat amestecul de drojdie si am amestecat bine. Vreo 2-3 minute, cat sa se formeze un aluat compact.



Dupa ce a stat la crescut circa o ora, ia uitati ce mandrete s-a facut :


Am topit restul de unt si, folosind o pensula, am tapetat o tava de briose. Nu va faceti griji ca a mai ramas unt topit, il terminam noi acusica!

Aluatul se intinde pe o masa tapetata cu faina pana obtinem o foaie dreptunghiulara. Din ochi as zice ca avea cam 25 cm x 50 cm. Da' nu bag mana in foc! Ungem frumusel cu unt topit, ca sa nu se lipeasca si sa infloreasca cat mai bine. Taiem fasii ( 5 la numar) pe care le suprapunem si apoi le taiem patratele. Fiecare pachetel de 5 foi va forma o chifla. Strangem baza usor in pumn, astfel incat sa se uneasca bine foile. Partea de sus se va desface usor.. o ajutam si noi putin cand o asezam in forma.


 
Chiflele se pun in tava, se ung cu unt si eventual se presara seminte. Iata si doua poze, ïnainte"si "dupa". Adica dupa ce au mai crescut circa 30-40 minute.



Cat stau la crescut, preincalzim cuptorul la circa 200 grade, adica foc mediu. La cuptor vor sta circa 20 minute sau pana se rumenesc frumos. Aici intervine partea interesanta. Pe langa tava, eu am mai bagat in cuptor si o oala cu apa, astfel chiflele se vor coace in abur si nu vor avea textura uscata.


Croite pe manuta celor mici, vor disparea destul de repede de pe masa. Nazdravanul meu a facut ce a facut, a invartit ce-a invatit, a calculat, calculit si calculut si a furat o chifla chiar cand mami le poza cu spor. Fuga-fuguta s-a ascuns si a inceput sa o rontaie: mmmmmmm


2 comentarii :

mihaela spunea...

chiflele sunt tare dragute iar nazdravanul tau mic e simpatic foc!!

Oana spunea...

Mihaela, mersi mult ! Si mie imi e drag de nu mai pot! Mai mult decat chiflele :)

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...