luni, 3 ianuarie 2011

Prajitura rapida cu iaurt si fructe de padure


O prajitura racoroasa, extrem de simplu de facut. E de fapt o reteta de tarta pe care am modificat-o putin si ma bucur ca am facut pozele repede deoarece s-a terminat imediat ! Am taiat prajitura pe la ora 5 si s-a terminat inainte de culcare :)




Ingrediente :
jumatate de pachet de foi de tort Dobos ( foi de tip pandispan, moi )
500 ml iaurt ( eu am folosit iaurt de casa, dar si cel din comert e bun)
300 ml frisca lichida, nebatuta
60 g zahar
350 g fructe de padure proaspete sau congelate
un plic de gelatina
un plic de glazura de ciocolata ( Dr Oetker)


Spre deosebire de alte retete, la aceasta este indicat sa se foloseasca ingredientele cat mai reci. Iaurtul si frisca le-am scos din frigider chiar in momentul prepararii.

Pentru inceput am pus gelatina intr-o craticioara, impreuna cu cateva linguri de apa sa se umfle.

Iaurtul l-am amestecat cu zaharul si apoi am batut frisca spuma.

Gelatina se incalzeste putin cat sa se dizolve, cu grija sa nu fiarba pentru ca la fiert se distruge si prajitura nu se va mai intari.

Iaurtul, gelatina si frisca se amesteca bine pana la omogenizare.

Intr-o tava se aseaza o foaie de tort , se toarna crema si apoi se presara cat mai uniform fructele de padure. Daca se folosesc fructe congelate, nu amestecati prea mult, vor pata compozitia de iaurt.

Se niveleaza usor cu o lingura si apoi se acopera cu o alta foaie de tort. Se lasa la rece cateva ore sa se intareasca.

Dupa ce s-a intarit crema, se scoate din frigider si se prepara glazura de ciocolata ( conform instructiunilor de pe plic). Se intinde uniform peste prajitura si se lasa sa se intareasca inainte sa fie taiata. Eu am intors prajitura ca sa verific consistenta ei, dar este mult mai usor sa o ornati in tava in care a fost preparata. Marginea de ciocolata nu se va prelinge pe lateral.


Las pozele sa vorbeasca ...



2 comentarii :

mak spunea...

Buna seara! Imi puteti spune ce iaurt ati folosit si daca l-ati amestecat cu frisca si gelatina cu ajutorul mixerului vertical?

Oana spunea...

Buna Mak

am folosit iaurt de la Napolact si l-am amestecat cu un mixer normal, nu din cel vertial, care paseaza. Gelatina dizolvata in apa am turnat-o peste iaurt si apoi le-am amestecat/mixat.

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...