sâmbătă, 19 martie 2011

Pui curcubeu - reteta pentru copii

Puiul cu legume, sau "puiul curcubeu" cum il numim noi, combina gustul bun de carnita cu cel al legumelor, mai putin preferate de copii. Al meu nazdravan le papa cu manuta (stim, nu este prea elegant) si isi alege culorile/legumele preferate : intai maslinutele apoi ardeii si dovleceii. Carnita mai pe la urma, ca nu arata asa frumos ca restul...
La baza, reteta este asemanatoare cu tigaia picanta prezentata aici , dar e modificata astfel incat sa poata fi mancata si de prichindeii de un an.
.


Pentru 2-3 portii avem nevoie de :
- jumatate de piept de pui
- jumatate de ardei gras rosu
- jumatate de ardei gras verde
- jumatate de dovlecel mic
- jumatate de ceapa
- 3-4 ciuperci (nu sunt obligatorii)
- un pumn de masline
- o lingura de ulei
- un varf de sare


Important e sa avem legume cat mai colorate, ca sa atraga vizual princhideii. Pentru ei e foarte important aspectul, trebuie sa fie cat mai vesel colorat, cat mai jucaus :)

Intr-o tigaie (obligatoriu cu capac) se incinge o lingura de ulei. Carnita, taiata feliute mici, se rumeneste usor pana se patrunde. Apoi se adauga legumele taiate fasii, cubulete, dupa preferinta.. Ciupercile se lasa spre final. Mie imi plac mai mari, exact cum le-am taiat la reteta "tigaie picanta de pui cu legume"  si asa l-am invatat si pe nazdravanul meu.
Se acopera cu capac si se lasa sa se patrunda bine, amestecandu-le din cand in cand, dar cu grija sa nu sfaramam legumele. Cand mancarea e aproape gata, se adauga maslinele, de preferinta fara samburi si desarate, se lasa descoperite pe foc pana cand se evapora apa lasata de legume. Se potirveste de sare si se serveste o gurita de mancacios nazdravan!
Pofta mare si castronele goale va doresc!


8 comentarii :

violette spunea...

foarte bun... si mai ales sanatos!

Oana spunea...

Bun si pentru cei mari si pentru cei mici!
Pentru un pui curcubeu desavarsit, ar mai trebui putin violet de la vanata
Cu albastrul e mai greu...

Marinela spunea...

acest pui este preferatul fetitei mele si al nostru

Oana spunea...

Marinela, ma bucur sa aud ca satisfac standardele inalte de copilasi mofturici!
Observ ca si tu ai parte de liniste (pentru a intra pe internet) tot noaptea, dupa ce vine mosu Ene pe la genele celor mici...

Marinela spunea...

Asa este Oana.Cand adoarme ingerasul ma relaxez si eu cautand retete pt ea.Dar acum stiu unde sa caut ,nu mai umblu hai hui pe net.Vin la loc sigur unde stiu ca gasesc atatea bunatati.

Oana spunea...

M-ai facut sa zambesc

cristina spunea...

Doar acum am descoperit blogul tau. Si ma bucur ca am facut-o! Eram in totala pana de idei de mancaruri si cu 2 copii mofturici - cum le spui tu. Fetita - de 7 ani - nu e dispusa sa incerce gusturi noi, iar baietelul de 1 an jumate mananca doar mancarea de la cresa. Iar eu - disperata ca nu mai stiu ce sa gatesc. Aici am gasit deja 3 idei care sper ca vor avea succes! Multumesc!

Oana spunea...

Cristina, ma bucur mult ca iti pot fi sursa de inspiratie. Sper ca in curand sa gasesc timp suficient sa ma pot ocupa de blog asa cum faceam inainte. Mult succes cu mofturicii tai !

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...