vineri, 20 decembrie 2013

Carnaciori din carne de pui

Pentru ca se apropie sarbatorile de iarna, nu puteam lasa timpul sa treaca fara sa va rasfat cu o reteta minunata, dedicate si celor care nu pot consuma carne de porc sau care incearca sa limiteze grasimea din alimentatie. Reteta este usoara, extrem de gustoasa si o recomand cu drag copiilor! Multumesc Laurei Laurentiu, pe blogul ei am gasit reteta.
Povestea lor este una din cele mai distractive, este prima data cand am facut singura carnati. Va las sa va delectati cu ea la sfarsit...
 
Carnaciori din carne de pui
 
Ingrediente :
1 kg de pulpe de pui dezosate sau chiar carne de gaina, putin mai grasa, dezosata si fara pielita
100 grame de bacon
200 ml supa de pui rece ( sau 150 ml apa in combinatie cu 50 ml ulei de masline)
3 catei de usturoi facuti pasta
cate 1 lingurita cu varf de sare, boia de ardei dulce, piper proaspat rasnit
1 lingura de busuioc uscat
optional fulgi de ardei iute
intestine de oaie
 
Matele se curate sau se desareaza foarte bine.
Carnea si baconul se toaca fin prin masina de carne si apoi se framanta bine adaugand pasta de usturoi si supa de pui . Supa se adauga putin cate putin, framantand bine de fiecare data, pana la incorporare. Daca este bine amestecata, carnea va inghiti supa si va deveni pastoasa si vascoasa.  Se adauga condimentele si se omogenizeaza.
Cu aceasta compozitie se umplu matele de oaie. Din loc in loc se rasucesc pentru a forma carnati de marime potrivita. Se scot afara la zvantat, agatati in carlige sau pe bete de lemn. Este de preferat sa stea in putin current, dar feriti de praf si intemperii.
Cand se gatesc, se inteapa din loc in loc pentru a nu plesni. Sunt grozavi trasi la tigaie sau rumeniti pe gratar !
Carnaciori din carne de pui
 
Trebuie sa recunosc ca e prima data cand fac carnati in casa. Adica cand fac singura... si socoteala de acasa nu e tocmai ca cea din targ ! In rpimul rand ca adaptorul de carnati de la masina ema este pentru mate de proc. Oricat m-am straduit, nu am reusit sa potrivesc matele de oaie !!! Iar partea cu suflatul in mate ca sa se puna mai usor, a fost o distractie in sensul bun al cuvantului, radeam pana la lacrimi si nu reuseam sa suflu mai deloc!
Am incercat apoi sa ii pun pe o palnie, deja ma enervasem. Imi propusesem sa ii apas cu degetul prin palnie. Ata distractie, alt haz, nici o reusita.
Asa ca a doua zi m-am dus frumusel la piata, am cumparat un adaptor potrivit si treaba a mers ca unsa. Mai ales ca mi-a soptit mie cineva ca trebuie sa ung putin gatul formei de carnati cu ulei sau grasime, ca sa alunece mai usor :)
Una peste alta, m-am ales cu o minunatie de carnati si cu o poveste de care o sa ma bucur toata viata !
 

8 comentarii :

Licuta Marin spunea...

Mmm, ce buni trebuie sa fie cu carne de pui! Noi tot cu porcu am lucrat anul asta, dar ii trec pe lista pentru la anu;) Pup!

Oana spunea...

Eu am in plan bomboanele Rafaelo de la tine :)

DiaMar bucataria galbena spunea...

Am facut si eu candva,sunt tare buni!

Anonim spunea...

Cred ca sunt minunati carnaciorii tai !! ;)
Sarbatori Fericite !!

Unknown spunea...

Pentru a sufla în mațe introduce un pai miraculos de ușor.

Unknown spunea...

Pentru a sufla în mate introduce la un capăt un pai miraculos de ușor și simplu. Rețea e f ok.

Unknown spunea...

Îmi place rețeta. Și eu am făcut cârnații acasă. Sunt gustoși. Sfat pentru a sufla în mațe introduce un pai la un capăt, miraculos de ușor și simplu. Sărbători fericite tuturor.

Super Killer 25EC spunea...

O idee nemaipomenita! Cred ca voi manca si eu carnaciori cu pofta (carnea de porc nu imi place deloc)!

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...