duminică, 29 septembrie 2013

Rosii uscate, marinate in ulei de masline cu hrean

Stici cum se spune ca lucrurile marete au la baza idei simple? Cam asa este si poveste cu rosiile astea. Ca sunt mare fan rosii uscate, asta stiti deja... vorbeam acum ceva vreme cu Gabi depre o reteta incendiara, ardei iuti umpluti cu hrean. Si uite-asa, in miros de rosii care se uscau usor, mi-a copt si mie o idee : rosii uscate cu hrean ;)
Cum e combinatia? Hmm... interesant de descries : se simte dulceata rosiilor si aroma inconfundabila de hrean. Bobitele de mustar acompaniaza si ele picanteria asta care nu este nici iute, nici dulce ci  o explozie de arome. Mie imi place, imi place mult de tot.... Pacat ca am facut doar borcanelul din imagine ( e greu de crezut dar acolo sunt aproape 2 kg de rosii.. )

Rosii uscate marinate cu hrean

Ingrediente :
2 kg rosii - din soiul Roma , prunisoare - sunt mai carnoase si nu prea au seminte
1 bucata medie de hrean
1 lingura mustar boabe
sare fina -  aprovimativ 1 lingurita rasa
ulei de masline - cica 200 ml

Rosii uscate marinate cu hrean


Rosiile trebuie sa fie bine coapte si, de preferat, un soi cat mai carnos, cu putine seminte. Daca de obicei le taiam in 2 pe lung  inainte de uscare, de data asta le-am taiat felii de circa 1 m grosime. De ce am procedat asa? Pentru ca mi s-a parut ca au oielita cam tare. Astfel, am taiat rondele si nu am uscat si extremitatile( adica capacele cu coaja).

Precum spuneam, rosiile se taie jumatati sau rondele si se presara uniform cu sare. Sarea ajuta la procesul de deshidratare, eliminand apa.
Rosiile se usuca fie in cuptor, fie in uscatorul de legume.
Uscarea se poate face foarte bine si la soare.

 
Pentru uscarea in cuptor : se da drumul la foc cat mai mic, se pun rosiile taiate in tava pe o hartie de copt si se baga in cuptor. In principiu, usa ramane intredeschisa ca sa iasa excesul de umezeala. De fapt asta inseamna uscarea lor : deshidratarea, inlaturarea apei din celule. Cuptoarele mai noi au o functie speciala de uscare , ventileaza si evacueaza aerul umed.
La soare recomand sa se usuce doar in zilele cu arsita puternica,in perioadele secetoare cand aerul e mai uscat. Anul acesta nu am prea avut astfel de zile... din pacate.
 
Rosiile uscate au consistenta prunelor uscate, sunt putin moi in mijloc, nu sunt casante ca alte legume deshidratate.

Rosii uscate marinate cu hrean
 
Dupa uscare se aseaza in borcanul curat, prefect uscat. Se pun intre rosii hreanul taiat fasii si lingura rasa de bobite de mustar. Se acopera totul cu ulei de masline si se lasa la marinat, in loc intunecos si rece.
Eu le-am testat dupa circa 3 saptamani : rosiile devenisera mai moi, imbatate de uleiul de masline si imprumutasera din aroma hreanului. Mustarul se simte vag, completand aromele...

Rosii uscate marinate cu hrean

Nu-i asa ca va tenteaza si pe voi?

Rosii uscate marinate cu hrean
 

4 comentarii :

Bucatareli la borcan spunea...

Superbe pozele... oare rosiile umplute cu hrean cum or fi?? :)

Oana spunea...

!!!!!!!!!!!!!!
Buna intrebare, Gabi :D
Cum facem? Afli tu sau aflu eu?

Bucatareli la borcan spunea...

Intreaba-ma saptamana viitoare. :)))

Tajti Aneta spunea...

Bună ziua! Apreciez blogul dvs. Am citit câteva rețete și de-abia aștept să le încerc.Dar nu văd pe pagină nici un buton pentru share pe Facebook sau Pinterest. Mie îmi este comod să pun rețetele pe o pagină de
Pinterest. Astfel le pot accesa oricând.

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...