duminică, 6 februarie 2011

Paine cu cartofi

Exista oare cineva care poate rezista acestei paini? Frageda si extraordinar de pufoasa, la noi se termina aproape instantaneu. Mie imi place foarte mult cu seminte, dar nu zic nu nici la varianta clasica...

 



Ingrediente :
- 200 ml apa in care au fiert cartofii ( racita)
- 2 linguri ulei
- 375 g faina pentru paine ( tip 480 sau 650)
- 125 g piure rece de cartofi ( circa 6-7 linguri pline)
- 1 lingura lapte praf ( se poate omite, mai ales daca se foloseste piure preparat cu lapte)
- 1 lingurita sare
- 1 1/2 lingurite zahar
- 1 lingurita drojdie uscata
- optional 2-3 linguri de seminte de floarea soarelui


Eu folosesc numai piure preparat pentru masa, cu lapte si unt adaugat, de aceea pun un pic mai putina apa ( circa 180 ml). Oricum, daca ati preparat paine anterior, va dati usor seama daca aluatul e prea moale... in acest caz se mai adauga faina.
Cum procedam : apa si uleiul se pun in vasul masinii de paine, se adauga faina, piureul si laptele praf. Cum eu folosesc lapte la prepararea piureului, nu mai adaug lapte praf suplimentar. Rolul lui e de a obtine o crusta frumos colorata. Se adauga zaharul si sarea, in colturi separate. In mijlocul fainii se pune drojdia uscata.




Masina se seteaza pe programul normal, crusta medie, gramaj 750 g. Daca ingredientele sunt prea reci, se poate selecta un program cu preincalzire, cum ar fi cel pentru paine cu seminte dar in acest caz painea poate creste excesiv de mult. 
In functie de preferinte, se pot adauga seminte la semnalul sonor al masinii.
La finalul programului painea se scoate la racit pe un gratar metalic. La noi nu prea apuca sa se raceasca, se termina foarte repede!


14 comentarii :

Anonim spunea...

Imi permit sa va intreb, cand spuneti lingura si lingurita, va referiti la unitatile de masura ale masinii de paine? Va multumesc

Oana spunea...

Scuze ca raspund tarziu... da, eu folosesc masurile de la masina de paine, dar sunt ok si cele clasice, atata timp cat nu sunt puse cu varf :)

victor spunea...

La "Oana" sunt cele mai bune retete pentru masina de paine. Iar painea cu cartofi e nemaipomenita, se mentine si trei zile.

Oana spunea...

Victor, m-ai facut sa zambesc din toata inima. Multumesc mult pentru asemenea compliment !

Anonim spunea...

Daca sunteti amabila, ce inseamna o lingurita de faina? Cat e asta mai exact? Va multu tare mult si vreau sa va spun ca am facut si eu chiflele moi-tip hamburger si mi-au iesit minunat, asa ca va felicit pt retete.

Oana spunea...

Multumesc mult pentru apreciere :)

Eu am niste masuri de la masina de paine dar pana sa le am pe acelea mereu foloseam ca masuri lingurile si linguritele pe care le gaseam la indemana.
Prin lingurita ma refer la linguritele clasice, cele pentru desert ( nu cele foarte mici pentru copii). Pentru lichide o lingurita stiu ca e 5 ml, pentru faina, zahar etc gramajul difera ( de ex 6 g de faina, 10 g zahar pt o lingurita)

Anonim spunea...

La drojdie ma refeream dar am gresit si am scris faina. Scuze si multu pt lamuriri :)

Oana spunea...

o lingurita de drojdie uscata e cam 3.5g
Stiu ca plicurile de 7 g au cam 2 masuri de drojdie

Anonim spunea...

Multumim pentru retete. Explicatiile f. bine venite.

Anonim spunea...

....ce inseamna-daca e prea moale se adauga apa?

Oana spunea...

Multumesc mult pentru precizare. Era o eroare de redactare, am corectat.

Unknown spunea...

Am facut si eu piinea cu cartofi si a iesit excelenta. Pentru ca am folosit faina cu seminte in ea, a mai trebuit sa adaug faina....direct in masina de piine. Dupa cum spunea Oana e usor de vazut daca aluatul e prea moale. Multumesc mult Oana.

Unknown spunea...

Excelenta reteta, super gustoasa si pufoasa, multumesc!

Unknown spunea...

👌🥪 👌

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...