luni, 28 februarie 2011

Reine de Saba

De multa vreme mi-am propus sa fac Reine de Saba...m-a atras combinatia de ciocolata cu ciocolata :)
Zis si facut ! Am cautat reteta Juliei Child, m-am luptat cu traducerea dar mai ales cu sistemul lor diferit de masuri, am combinat cu retetele frantuzesti cu acelasi nume si iata ce a iesit :


Ingrediente :
- 50 g migdale
- 150 g zahar
- 120 g ciocolata amaruie
- 120 g unt
- 2 linguri cafea sau Amaretto
- 3 oua
- 60 g faina alba
- 1 varf de cutit de sare
Pentru glazura :
- 80 g ciocolata amaruie
- 80 g unt
- o mana de fulgi de migdale  pentru ornat

Reteta necesita putina migala la preparare, de aceea nu ma voi lungi prea mult in explicatii:
Migdalele ( cele 50 g) se rasnesc impreuna cu 50 g zahar in robotul de bucatarie pana cand rezulta o pulbere fina.

Ciocolata se pune sa se topeasca la bain marie impreuna cu doua linguri de Amaretto. Eu am inlocuit cu cafea, se poate inlocui si cu ness.


In timpul cat se raceste ciocolata se pregateste o forma de tort, tapetandu-se cu hartie de copt. E indicat sa se foloseasca o forma mai mica, de circa 20 cm diametru.
Separat, untul se bate spuma cu 65 g zahar si apoi se adauga galbenusul si sarea, amestecul de ciocolata racit si praful de migdale. Se amesteca pana la omogenizare si se incorporeaza faina.


Albusul se bate spuma cu restul de zahar ( 35 g) si se adauga peste compozitia de ciocolata amestecand foarte usor, pe verticala.
Se toarna in forma de copt si se introduce la cuptor pentru circa 25 minute la foc mediu. Secretul acestei retete este ca miezul sa nu fie foarte bine copt ci sa ramana putin umed, dand senzatia de umplutura de ciocolata. La prima mea incercare am folosit o forma de tort mult prea mare, iar prajitura s-a copt prea bine. La a doua incercare miezul a ramas putin cremos si diferenta de gust a fost fantastica.

Dupa ce s-ascos din cuptor, se lasa la racit apoi se prepara glazura : cicolata si untul se topesc la bain marie si se amesteca pana la omogenizare. Se lasa la rece pana incepe sa se intareasca si apoi se acopera tarta uniform. Se orneaza cu migdale.




Imi place sa cred ca reteta va deveni una din specialitatile casei, la fel ca si tarta cu crema de branza si ciocolata :)

2 comentarii :

gaby_d spunea...

Minunat!!!

Oana spunea...

Ma bucur ca ti-a placut prajitura-tarta-ciocolatoasa!
Am facut o vizita prin retetele tale, ma tenteaza cateva retete.. cred ca o sa incerc nicste felii cu lapte sau kinder pingui pentru cel mic

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...