miercuri, 30 martie 2011

Ciorba de salata verde

La baza acestei retete de primavara au stat doua din elementele preferate ale nazdravanului meu : iaurtelul acrisor si omleta delicioasa. Am combinat mai multe retete de ciorba de salata verde gasite pe internet, m-am inspirat si din ciorbica lui preferata si iata ce a iesit:



Pentru circa 1 litru de ciorbica am folosit :
- o salata maricica ( am inlaturat frunzele exterioare, mai batrane)
- 6 fire de ceapa verde ( nu foarte mari)
- 2 linguri de ulei de masline
- 1 lingura orez
- 1 cana lapte batut
- 2 linguri de smantana
- un ou crud
- o omleta facuta dintr-un ou (a fost facuta fara ulei, in tigaie non aderenta)
- sare dupa gust

Ideea acestei retete mi-a venit dupa ce piciu' mofturiciu' a strambat din nas la vederea omletei facuta pentru el astazi. Chiar imi parea rau ca nu a vrut sa pape, o facusem din oua de tara si mirosea delicios.
Imediat cum l-am pus la nani m-am apucat sa prepar reteta : am taiat ceapa verde si am pus-o pe foc, intr-o oala cu capac, sa se inabuse impreuna cu 2 linguri de ulei si 2-3 linguri de apa.


Intre timp, am tocat salata mai marunt dupa care am adaugat-o peste ceapa si le-am lasat impreuna cu capac circa 2-3 minute. Am adaugat jumatate de litru de apa, orezul si am lasat sa fiarba pana s-a patruns salata. Nu stiu exact cat timp,  cred ca au fost cam 30 minute timp in care am facut sedinta foto la prajitura "Felie de lapte" si mi-am retrimis la culcare nazdravanul de 2 ori.



Pentru ca omleta era deja facuta, nu m-am mai stresat si cu acest aspect. Doar am taiat-o feliute, ba chiar am incercat sa decupez niscaiva forme pentru distractia celui mic.


Pasul doi :  se bate iaurtul cu smantana si oul si se adauga in ciorbica amestecand mereu. Se lasa pe foc pana cand da in clocot si se amesteca mereu, ca sa isi pastreze aspectul cremos. La final se aduga omleta taiata, se stinge focul si se lasa sa stea acoperica catevaminute inainte de a fi servita.



Dupa binemeritatul somnic ( pe burta goala ) al meu nazdravan a dat gara doua castronele de ciorbica iar seara, cand am mers impreuna la frigider sa alegem cina, si-a indreptat un degetel grasun drept catre oala cu ciorbica si a gesticulat fericit. Si uite-asa s-a mai mancat un castronel! Imi creste inima de bucurie cand il vad cum papa cu pofta :))))))))

1 comentarii :

Oana spunea...

Ieri i-am facut din nou nadravanului meu ciorba de salata verde. Si pentru ca refuza sa pape carne, i-am fiert separat o pulpita si am adaugat la final carnita tocata. Zeama de la carne am pus-o in loc de apa cand am fiert salata.
A iesit tare bun si in varianta asta!

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...