sâmbătă, 8 octombrie 2011

Rosii uscate in cuptor, marinate cu oregano si usturoi

V-am mai spus cat de mult imi plac rosiile uscate? Cred ca da, am fost mai mult decat incantata de rosiile uscate si marinate a caror reteta v-am prezentat-o aici.
Am facut mai multe borcane, special pentru a le face cadou celor dragi de sarbatori. Constituie un cadou inedit si delicios! Am achizitionat cateva borcane mai dragute, ca sa dea bine :)

De ce o a doua reteta? Din doua motive :
1. de data aceasta le-am uscat in cuptor si, in plus, ingredientele difera putin.
Oricum ar fi, uscate in cuptor, la soare sau cu uscatorul de legume, rezultatul nu poate fi decat fabulos. Rosii sa fie, ca retete sunt mii si mii!

Rosii uscate in cuptor, marinate cu oregano si usturoi


Desi condimentele pot suferi modificari in functie de gusturile fiecaruia eu am folosit asa :
- aproximativ 20 rosii prunisoare medii
- o lingura de sare de mare ( se paote folosi orice fel de sare)
- 5 catei de usturoi
- 2 linguri de oregano
- o crenguta de busuioc
- o lingurita rasa de cimbru
- optional se poate folosi piper si ardei iute, eu nu am pus
- ulei de masline

Pentru inceput preincalzim cuptorul la cea mai mica treapta posibila. Eu am noroc, cuptorul meu are si functie de ventilare dar daca aveti cuptor tip clasic nu-i bai. Toata procedura se face cu usa intredeschisa ( cu ocazia asta am descoperit si eu la ce folosea un dispozitiv ciudat pe care l-am primit odata cu cuptorul : ca sa tina usa intredeschisa), cam ca la bezele.
Rosiile se taie jumatatati si se aseaza in tava cu taietura in sus ( eu am folosit si hartie de copt). Se presara sare; ea are rolul de a scoate mai usor apa din celule, favorizand procesul de deshidratate.

Rosii uscate in cuptor, marinate cu oregano si usturoi

 Rosiile se lasa in cuptor circa 4 ore sau chiar mai mult, pana cand se usuca usor dar nu devin casante. Teoretic arata cam asa :

Rosii uscate in cuptor, marinate cu oregano si usturoi

Se scot din tava si se aseaza in borcan. Peste fiecare rand de rosii se presara oregano si cimbru, putin busuioc. Usturoiul se zdrobeste cu lama unui cutit si se aseaza intre straturi. Se toarna ulei de masline pana cand rosiile sunt acoperite integral si se lasa in camara 3-4 zile sa se marineze. Ulterior borcanul se pastreaza in frigider, mai ales daca rosiile sunt mai zemoase.

Rosii uscate in cuptor, marinate cu oregano si usturoi
Desi am si uscator, varianta uscarii in cuptor mi-a facut placere deoarece au fost cateva zile mai racoroase si astfel am mai dezmortit putin temperatura din casa. De fapt... pe cine pacalesc eu? Imi placea la nebunie aroma rosiilor care se uscau.
Nu am avut rabdare sa se marineze, am mancat la cateva ore dupa si tot erau delicioase. Dupa 4 zile gustul e si mai fin...

Rosii uscate in cuptor, marinate cu oregano si usturoi

Am in plan sa fac niste paste cu sos pesto si rosii uscate, niste painica demential de buna cu rosii uscate si busuioc ( pentru reteta dati click aici), tartine cu branza si rosii uscate, pizza si retetele pot continua...

5 comentarii :

Din bucataria mea spunea...

Nu mancat dar cred ca sunt grozave!! Am sa incerc si eu! Pup!

Antonina spunea...

Sunt innebunita dupa ele... abia astept sa-mi fac provizii si eu .. Minunate poze!! pupici

Unknown spunea...

Intr-adevar, reteta e minunata. Si ale tale au iesit foarte frumoase. :)

Oana spunea...

Multumesc mult de apreciere :)
Licuta, e musai sa incerci!
Antonina, e bine de stiut : cand le termin ep ale mele dau o fuga la tine!
Brandusa, tu esti cea care m-a convins sa mai aman borcaneala si sa mai strecor cateva rosii uscate in meniu :) Trebuie sa ii multumesc si Elenei, invitata ta!

Unknown spunea...

Am primit o deosebită plăcere la prepararea acestei rețete,miros și gust fantastic.

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...