vineri, 15 martie 2013

Placinta cu mere

Placinta asta are cel mai grozav aluat pentru placintele cu mere, dovleac sau branza. Am incercat mai multe variante pana acum,  dar de data asta am dat lovitura. De fapt, tot dau lovitura de ceva vreme incoace... am comenzi peste comenzi. : mami, tu nu intelegi ca eu vreau placinta cu mere?!?!?!?!
 
Placinta cu mere
Dupa atata antrenament, cred ca as putea sa fac placinta cu mere cu ochii inchisi...


Cantitatile sunt pentru o tava mare de cuptor.

Ingrediente pentru aluat :

- 2 oua
- 10 linguri zahar
- 10 linguri lapte
- 10 linguri ulei
- 1 plic praf de copt
- zahar vanilat - cam o lingura rasa
- 500 g faina + faina pentru intins foile

Pentru umplutura :
- 2 kilograme jumatate de mere
- 4-5 linguri de zahar in functie de cat de dulci sunt merele
- 1 lingura rasa scortisoara

Extra: zahar pudra sau scortisoara pentru pudrat.

Placinta cu mere


De obicei incep cu merele. Le curat de coada, le rad si apoi le calesc pana scade toata zeama. Adaug zaharul si scortisoara, dupa gust. Le las la racit . Incerc sa tin copii departe... pana si cel de 8 luni stie ca acolo e ceva bun.... Nu de alta, dar merele nu mai ajung placinta daca ii scap la ele.
 
Aluatul se face foarte usor : batem cu mixerul 2 oua impreuna cu zaharul. Adaugam laptele, mixam. Adaugam uleiul si omogenizam. Se pune apoi praf de copt si o parte din faina amestecand cu mixerul pana cand simtim ca se ingorasa coca. Din acest moment adaugam faina si framantam pana obtinem un aluat elastic. E posibil sa folositi un pic mai multa faina... dar nu cu mult mai multa.
 
De regula, eu folosesc doar 2/3 din aluat pentru ca noua ne plac foile subtiri. Nu e problema daca il folositi pe tot. Cantitatile sunt pentru o tava mare de cuptor.
 
Intindem o foaie pe care o punem in tava tapetata cu hartie de copt. Asezam merele intr-un strat cat mai egal, acoperim cu a doua foaie. Se inteapa foia de sus cu o scobitoare sau cu o furculita ca sa nu se umfle si sa se desprinda de merele coapte.
 
Se coace la cuptor la foc mediu, pe treapta de sus a cuptorului pana incepe sa se rumeneasca foaia de sus.
Se pudreaza cu zahar si se serveste rece. Este uimitor de pufoasa, chiar si a doua zi aluatul este fraged!
Placinta cu mere
 
Ce credeti, ii place nazdravanului meu?
 
Placinta cu mere
 
 
Pofta mare va doresc si spor la bucatarit!



67 comentarii :

Mona spunea...

O rețetă care merita încercată! Si o scumpete de băiat năzdravan! :)

Oana spunea...

Multumesc Mona!
Baietelul il tin doar pentru mine, reteta o impart cu drag :)

Miha spunea...

Scumpetea asta de baiat m-a convins acum la ceas de seara ca maine e musai sa fac placinta cu mere. ;)

Oana spunea...

O sa am grija sa nu te dau de gol, altfel iti va devora si ultima bucatica! Oricum e pe langa mine si ma trage de mouse ca sa ii fac briose cu banana si ciocolata.
Placintuta o sa-ti placa cu siguranta, cel putin eu m-am indragostit de aluat...

Anonim spunea...

cea mai proasta rateta de placinta cu mere .
Macar nu mai publica ! nu stiu ce gusturi ai ,dar e placinta de doi bani !imi pare rau ca mi-am pierdut timpul si materialele
elena

Oana spunea...

Elena
imi pare foarte rau sa aud acest lucru. Esti PRIMA persoana careia nu i-a reusit reteta. A fost testata inlcusiv de Miha (rezultatul ei il poti vedea aici www.dulciurifeldefel.ro/prajitura-cu-mere/) pe care o consider un guru in ale dulciurilor. O fac prietenele mele, vecinele mele, colegele de servici.De fiecare data iese un blat pufos. Presupun ca blatul a fost problema. Coca trebuie sa fie elastica. Nu trebuie pusa faina pana cand nu mai poate fi framantat. Praful de copt il face aerat si fraged.
Sincer, nu vad unde ar putea sa apara probleme. Poate doar la faina.

In ceea ce priveste publicatul retetelor, nu am publicat niciodata o reteta doar pentru a creste numarul de postari sau pentru a avea trafic mai mare. Sunt retete care mi-au placut in mod deosebit, pe care le fac cu drag si le impartasesc cu acelasi drag. In spatele la tot ceea ce este pe blog este multa munca, este timpul meu pe care il impart gratuit cu voi. Nu am nici un castig prin asta, ci doar multumirea sufleteasca ca le pot transmite si altora retete delicioase pe care sa le savureze cu cei dragi
Sincer imi pare rau ca nu ti-a iesit/placut retea de fata. Sper totusi sa ii mai dai o sansa, este o reteta foarte usoara, versatila, merge de minune cu branza, dovleac sau mere. E pacat sa ramai cu aceasta impresie...

cinva spunea...

cmf

Anonim spunea...

Cel mai bun aluat pt placinte. Pufos si bun !

Oana spunea...

:D Ma bucur mult ca ti-a iesit asa cum trebuie!

Andreea spunea...

Fffff buna placinta! Multumim pentru reteta!

Oana spunea...

Cu multa placere, Andreea!

Anonim spunea...

Nu inteleg ceva: 2kg si jumatate mere intregi sau 2kg si jumatate rase deja?...mi se pare un pic prea mult in ambele cazuri avand in vedere cele 500g faina.Multumesc, Valentina

Oana spunea...

VAlentina, noua ne place cu foarte mult mar, de aceea am folosit cantitatea mentionata. Este vorba de mere intregi, inainte sa fie razuite. Am folosit aceasta cantitate pentru o tava mare de cuptor.
Cand se calesc, merele scad destul de mult.
Daca nu va place cu atat de mult mar, binenteles puteti folosi mai putin :)

Anonim spunea...

f tare, asta chiar mi-a iesit ! multumesc mult

Oana spunea...

M-a binedispus comentariul :D Multumesc mult de apreciere si felicitari pentru reusita !
Te mai astept cu mare drag pe blogul meu

Anonim spunea...

Tava e numai gata de bagat in cuptor dar...nu stiu la cate grade trebuie cuptorul incins si nici care este timoul alocat coacerii; cuptorul trebuie sa fie incins in prelabil?

Oana spunea...

Cuptorul meu cam arde, de aceea il pun la 180 grade ( foc mic spre mediu). In mod normal se coace pe la circa 200 grade ( foc mediu).
Pentru coacere uniforma, este mereu indicat sa se preincalzeasca cuptorul.

Anonim spunea...

cea mai buna placinta facuta vreodata asta e..... cred ca am incercat zeci de retete dar asta e perfecta multumim oana :)

Oana spunea...

Ma bucur nespus sa aud! Nu uita ca mare parte din reusita este a bucatarului :)

Anonim spunea...

F buna!mi-a iesit si mie,desi adaug un pont:in umplutura adaugati o lg de pesmet.delicioasa!

Oana spunea...

Multumesc de pont, pana acum nu am mai folosit. Eu mai puneam gris daca compozitia era prea umeda

meme spunea...

De obicei nu las comentarii la retete, insa acum nu am putut sa nu iti multumesc din suflet pt reteta. Extraordinar de buna si de usoara

Oana spunea...

Meme, comentariul tau mi-a facut o deosebita placere. Multumesc!

oli spunea...

super buna, merita

Anonim spunea...

foarte bune am facut au iesit superbe bravo oana mersi de reteta

Oana spunea...

Ma bucur mult !

Anonim spunea...

Buna placintica,am sa incerc aluatul si cu branza!multumesc de reteta!

Oana spunea...

Ma bucur mult ca iti place, sunt sigura ca si varianta cu branza va fi la fel de reusita :)
Imi face placere sa impart cu voi retetele mele preferate, te mai astept cu drag in vizita pe aici

Anonim spunea...

Super buna reteta, dupa ce am facut-o mi-au cerut reteta multe: mama , soacra, prietena... de atunci toate facem reteta asta...
Elena a fost extrem de rautacioasa daca ea nu s-a priceput nu e de vina reteta...
Cami

Oana spunea...

Cami, mesajul tau m-a facut sa zambesc! Ma bucur tare mult ca va place atat de mult reteta! O am de la o doamna care imi este tare draga... e la fel de buna la suflet pe cat de bun e blatul de la prajiturica :)
Elena cel mai probabil a fost frustrata de nereusita si a reactionat impulsiv... sper totusi ca experienta s-o impulsioneze sa mai incerce o data, doar asa putem deveni mai buni: invatand din greseli!
Te mai astept cu drag sa incerci si alte retete!

Anonim spunea...

Eu acum calesc merele si am pus biscuiti .cand o sa fíe gata o sa va zic rezultatul

Oana spunea...

Sper sa iasa pe masura asteptarilor!

Anonim spunea...

Acum am facut-o, provoaca dependenta!!!!!!!!
Felicitari pentru ca te ocupi si de noi, cei mai putin priceputi in ale bucatariei.

Anonim spunea...

Super buna!! Sotul meu e innebunit!! Mereu vrea placinta asta!!

Anonim spunea...

Foarte buna prajitura si usor de facut. Multumesc! Dana

Simona spunea...

Multumesc chiar azi o s-o fac!! Arata bine !!! Iar baietelul frumos foc si cred ca i-a placut placinta!!! Sanatate si mult noroc in viata!!

Oana spunea...

Multumesc Simona! E un mare nazdravan... si un mare critic culinar! Sper sa va placa si voua reteta mea si sa o mancati cu aceeasi pofta ca si el :)

Anonim spunea...

buna oana ieri am incercat reteta ta si mia iesit foarte buna sunt o romanca plecata in spania si am avut invitati spanioli leau placut foarte mult asa ca reteta ta a ajuns peste hotare multumesc




Anonim spunea...

buna oana ieri am facut reteta ta si mia iesit espectacular multumesc ma numesc delia si iti scriu din spania

Oana spunea...

Ma bucur mult sa aflu ca reteta e apreciata si de cei aflati la prima degustare :)

Anonim spunea...

Acuma am terminat-o a iesit superrr.prima oara am incercat altaa reteta si nu mia iesit deloc...aproape k ma dadeam batuta si nu mai incercam dar am gasit reteta ta sian zis hai sa mai incerc odata...a iesit fff buna ms :*

Oana spunea...

Ma bucur mult de tot ! De cand am descoperit reteta asta, folosesc aluatul si la placinta cu branza sau dovleac! este foarte fraged si ramane asa mult timp

Anonim spunea...

Este o reteta exceptionala...mi-a iesit perfect.felicitari.Alin

Unknown spunea...

Foarte bună mi-a ieșit plăcinta! !! ! Îți mulțumesc, o voi repeta.

Anonim spunea...

Multumim pt reteta Oana ..a iesit super...si eu foloseam o alta reteta , dar cea de la tine este Intradevar f gustoasa si pufoasa <3 rodica

Unknown spunea...

Va multumesc foarte mult pentru reteta.Mi-ati salvat onoarea in fata copiilor.Nu mi-a iesit niciodata placinta...pana azi...Delicioasa!!!!!

Fan placinta cu mere spunea...

Arata nemaipomenit! Felicitari! Ce ne-am face noi fara traditionala placinta cu mere?! Ai gasit echilibrul perfect intre cantitatea de umplutura si grosimea blatului.

andreea spunea...

Pana sa incerc aceasta reteta nu ma dadeam in vant dupa placinta cu mere, acum o ador!

Anonim spunea...

Am facut si eu astazi placinta aceasta cu mere. La gust a iesit buna. Singura problema: aluat aproape imposibil de intins. Pana la urma l-am intins intre 2 hartii de copt.
Probabil ca e o problema de faina, am folosit faina fluida.

Anonim spunea...

Si mie la fel

Anonim spunea...

Modul de preparare...
Reteta ca si produsul finit ar fi ok, dar... cum am scris mai sus, modul de preparare, ca doar nu suntem toti chef

Oana spunea...

. ...sincer...nu inteleg la ce anume va referiti.Reteta este descrisa in amanunt, iar gradul de dificultate este foarte mic. Este reteta pentru incepatori...

Unknown spunea...

In carticica mea de bucate si-a facut loc si noua reteta :) diferita de a mamei,recunosc,dar pe care sunt pregatita sa o incerc.
Ah,o nelamurire : banuiesc ca aluatul,cel putin la inceput poate fi batut cu telul? Pana incepe sa se uniformizeze bine,ma refer. Cred ca voi reusi sa il bat si cu telul,cu toate ca o sa muncesc mai mult :)
Multumesc,asta conteaza cel mai mult chiar daca nu am facut inca placintica. Pt faptul ca ai descris-o foarte simplu si frumos si pare usor de facut!
Sa fim sanatoase si sa ne iasa retetele! Te imbratisez!

Unknown spunea...

In carticica mea de bucate si-a facut loc si noua reteta :) diferita de a mamei,recunosc,dar pe care sunt pregatita sa o incerc.
Ah,o nelamurire : banuiesc ca aluatul,cel putin la inceput poate fi batut cu telul? Pana incepe sa se uniformizeze bine,ma refer. Cred ca voi reusi sa il bat si cu telul,cu toate ca o sa muncesc mai mult :)
Multumesc,asta conteaza cel mai mult chiar daca nu am facut inca placintica. Pt faptul ca ai descris-o foarte simplu si frumos si pare usor de facut!
Sa fim sanatoase si sa ne iasa retetele! Te imbratisez!

Oana spunea...

Draga Ana
Cuvintele tale mi-au facut o deosebita placere !
Binenteles ca se poate bate cu telul la inceput :)

deeuka spunea...

cu siguranta i-a placut :)). Am sa fac si astazi copiilor mei aceasta placinta. Multumim pentru reteta

Anonim spunea...

Frumos baiat! Delicioasa placinta!

Melisa spunea...

Oana chiar nu obisnuiesc sa scriu comentarii, dar asa placut se topeste in gura blatul la placinta asta ca am zis neaparat trebuie sa-ti scriu un multumesc.
Multumesc:)

Oana spunea...

Ma bucur mult sa aflu ca reteta este apreciata la adevarara ei valoare :)

Anonim spunea...

EU FAC ALUATUL PENTRU PLACINTA ASA 1CEASCA ULEI,2 CESCUTE APA MINERALA .1 CUBULET DROJDIE. FAINA CIT INGHITE SI O LAS LA DOSPIT . IESE O COCA FOARTE ELASTICA SI BUNA DE INTINS. O FOLOSESC LA MERE ,DOVLEAC SI BRANZA. O RECOMAND TUTUDOR CU INCREDERE.

Unknown spunea...

Mulțumesc pentru rețetă! E deja pusă la loc de cinste ... am făcut din același aluat si cu branza, rulouri. Delicios !

Unknown spunea...

Mulțumesc pentru rețetă! E deja pusă la loc de cinste ... am făcut din același aluat si cu branza, rulouri. Delicios !

Anonim spunea...

Si eu va mulțumesc pentru reteta! Am ales-o din cele prezentate pe internet pentru ca este simpla si usor de pregatit.prajitura a iesit f buna! Pot pune merele cu coaja?

Oana spunea...

Ma bucur mult sa aud !
Se poate face si cu coaja, dar nu va mai fi la fel de fina

Unknown spunea...

Ați greșit dv prepararea..Altfel nu mi explic...E delicioasa!

Racumin Foam spunea...

Saptamana trecuta am facut o prajitura cu dovleac, asa ca saptamana asta merge perfect o placinta cu mere.

Unknown spunea...

Delicioasa prajitura!cu siguranta o sa mai repetam 👌
Multumim pentru reteta

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...