marți, 8 martie 2011

Piept de rata cu portocale

Reteta dupa reteta, bucataria frantuzeasca continua sa ma fascineze. In afara de supa de ceapa ( pe care nu am avut curajul sa o incerc pana acum), nu cred ca este vreo reteta care sa ma fi dezamagit in vreun fel.
Rata cu portocale nu mai are nevoie de nici o alta introducere...



Pentru doua portii aveti nevoie de :
- un piept de rata
- doua portocale intregi
- zeama de la doua portocale
- o lingurita de miere
- sare dupa gust


Sub straturi si straturi si straturi de grasime, carnea stimatei doamne rate este moale si suculenta, aducand putin aminte de aroma carnii pasarilor salbatice. Cu conditia sa nu o lasam prea mult pe foc, altfel riscam sa nu o mai putem mesteca.

Pieptul de rata este relativ usor de pregatit : intai se dezoseaza si se imparte in doua parti egale. Se usuca bine cu un servet si se cresteaza pielea sub forma de romburi. Nu neaparat pentru aspect : astfel grasimea se va topi mai repede.

Se pune la prajit intr-o tigaie bine incinsa, de preferat din cele non aderente. Intai pe partea cu piele si apoi pe partea cealata. Se lasa pana se rumeneste frumos si pielea devine crocanta. In mod normal, la sfarsit, se obtine o baie de grasime.


Carnea nu trebuie sa fie perfect patrunsa, ea va mai sta la cuptor sa se imbete cu aroma de portocale.
Dupa ce am ispravit cu rata, o scoatem pe o farfurie si ne ocupam de portocale. Le curatam de coaja si le taiem rondele groase, de aproape un cm grosime. Le vom rumeni putin in tigaia in care s-a prajit pieptul de rata dar scurgem inainte grasimea. Toata.


Revenim la doamna rata, ii asezam pieptul (cupa D, nesiliconat) intr-o tava, inconjurat de rondele de portocala rumenite pe gratar. Turnam deasupra sucul a doua portocale amestecat cu o lingura de miere si mai adaugam cateva fasii subtiri de coaja de portocala, bine spalate in prealabil. Asezonam cu putina sare. Se pot adauga si verdeturi de genul oregano sau maghiran, dar am vrut sa obtin un gust cat mai pur, nemodificat de alte arome.


Lasam la cuptor la foc mediu circa jumatate de ora, timp in care sucul de portocale va fragezi carnea si in tava se va forma un sos gros, aromat.
Serviti fierbinte, cu carnea inca aburinda. Un vin alb, sec, este alegerea perfecta.


Pofta mare va doresc!


5 comentarii :

Anonim spunea...

si unde e lingurita de miere? nu ai mai zis nimic de ea

Oana spunea...

Ups, de pofta am mancat mierea din reteta :)
Se amesteca cu sucul de portocale inainte de a baga rata la cuptor.
Multumesc de observatie, nu mi-am dat seama ca am omis mierea. Am reparat greseala :)

Anonim spunea...

Turnam deasupra sucul a doua portocale amestecat cu o lingura de miere si mai adaugam cateva fasii subtiri d

Anonim spunea...

cu ce garnitura mere ; ca eu ,carnea goala imi ramane in gat

Oana spunea...

Teoretic se mananca cu portocalelel caramelizate dar se poate face o garnitura de morcovi cu suc de portocale ( reteta e pe blog - prima de la garnituri) , legume la gratar sau cus cus cu legume.

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...