joi, 28 aprilie 2011

Salata de pui "piri-piri" cu legume coapte

 In asteptarea verii va propun o combinatie inedita de carne la gratar, legume coapte, salata verde si un sos racoros...
Aceasta salata a devenit in scurt timp specialitatea casei :)
'


Ingrediente :
- un piept de pui
- jumatate de salata verde ( sau doar miezul, e mult mai bun asa )

Marinata :
- 3 catei de usturoi,
- 1/2 ardei iute ,
- 3-4 linguri de ulei,
- sare si piper in functie de preferinte

Legume pentru copt :
- un ardei gras rosu
- 1 ardei gras galben
- o ceapa rosie mare

Pentru sos :
- miezul de la ceapa rosie de mai sus
- 1/2 ardei iute
- o rosie micuta
- o felie ardei rosu
- 2 catei de usturoi
- zeama de la o lamaie
- 2 linguri de patrunjel proaspat tocat
- 1 lingura ulei de masline

Reteta este o combinatie intre reteta Iuliei de pui piri piri , salata verde si legume coapte. In functie de preferinte (si de sezon) se mai pot adauga usturoi verde tocat precum si alte legume coapte. 
Privind lista ingredientelor poate parea o reteta mai pretentioasa, dar in fapr necesita doar putina rabdare. Este usor de preparat, iar rezultatul este divin!


In masura in care timpul va permite, puneti carnea la marinat cu o seara inainte. Daca nu, ar fi bine sa stea macar o ora intr-o marinata preparata din : usturoi taiat, ardei iute tocat foarte marunt (eu am pus uscat), ulei , sare si piper. Portionati carnea ca pentru gratar inainte de a o marina. 

Se prepara dresingul salatei din ceapa, ardei iute, rosie ardei gras si  usturoi, toate tocate foarte fin . Se adauga zeama de lamaie, patrunjelul si uleiul, se potriveste de sare si se pune deoparte pana cand sunt gata si restul ingredientelor. Astfel aromele se vor intrepatrunde mai bine si rezultatul va fi mai gustos.


E timpul sa ne ocupam de carne : incingem bine un gratar si o rumenim bine pe ambele parti.


Pe acelasi gratar ( eu am folosit o tigaie non aderenta) se coc si legumele taiate fasii. Se pun deoparte.

E timpul sa asamblam salata : rupem marunt frunzele de salata si le asezam pe fundul farfuriei. Asezam deasupra legumele coapte, carnea taiata fasii si apoi stropim din belsug cu sos.  Si gata ! VA invit la o prtie de salata gustoasa, satioasa dar mai ales sanatoasa!


5 comentarii :

Dorina spunea...

O salata pe gustul meu , colorata si gustoasa.

Oana spunea...

Sa imi spui cum ti se pare gustul! Noi ne-am indragostit de salata asta

Mihaela spunea...

Salata arata asa de bine, puiul marinat si legumele coapte sunt delicioase. Am facut odata o salata cu ceapa caramelizata (cam din greseala :)) si a fost asa de buna. Multumesc pentru vizita si te mai astept pe la mine :)

Oana spunea...

Imi face placere sa rasfoiesc retetele tale, sa impartasesc din experienta ta. Asa mai fur si eu putina meserie :)

Anonim spunea...

foarte bun preparatul....l-am incercat si eu...imi place... incercati-l fara ezitare..merita !!

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...