duminică, 23 octombrie 2011

Sirop de ridiche neagra sau remediu naturist impotriva tusei

M-am saturat de gripa, de raceala, de boala , de vreme rea si de stat in casa. Anul asta a fost cam nemilos cu noi, am cazut ca secerati unul dupa altul. M-am saturat de spagile date prin spitale, pe la medici, m-am saturat sa arunc cu bani in dreapta si in stanga pe medicamente pentru ca in final sa fiu tot racita, tusind pana ma apuca ameteala. Si totusi... nu se poate sa stau asa, asteptand sa treaca. Ma umflu cu medicamente dar boala se incapataneaza sa dureze si sa evolueze ca la carte. 
Am tot luat sirop de muguri de brad (facut chiar de mine), e excelent pentru cateva minute dar parca totusi nu e chiar ceea ce trebuie. Intamplator mi-am adus aminte de un gust minunat, de siropul de ridiche neagra pe care il iubeam in copilarie. Sunt amintirile minunate din perioadele grele de boala. Imi aduc aminte cu drag de tatal meu care scobea ridichile si le umpleam impreuna cu zahar. Si parca ma simt mai bine. Ma simt si mai bine dupa o lingurita de sirop. Stiu, gustul nu e pe placul tuturor dar mie mi se pare pur si simplu delicios. Parca nu e medicament, ci rasfat :) Asa sa fie? Eu zic ca e un pic din amandoua.

Sirop de ridiche neagra
Se poate prepara fie cu zahar fie cu miere. 

Se taie capacul unei ridichi negre medii sau mari si se scobeste in interior lasand totusi peretele de circa 1-1.5 cm grosime. Se umple cu zahar sau miere, se pune capacul si se lasa la caldura de pe o zi pe alta.
A doua zi siropul este deja gata, se ia cate o lingura de 3-4 ori pe zi ( eu am trisat, am luat mai multe pentru ca e DE-LI-CIOS) si dupa aceea nu se mai mananca sau bea nimic pentru minim 15 minute.
Simplu, nu?
Am uitat sa mentionez ca puteti reumple ridichea cu zahar pana incepe sa se zbarceasca. Ridichea, nu zaharul :)Atunci e momentul in care trebuie schimbata ridichea.
Sirop de ridiche neagra

Sanatate maxima va doresc!

Sirop de ridiche neagra

10 comentarii :

Din bucataria mea spunea...

Stiu din experienta ca e foarte, foarte bun!!!Pupici si o seara minunata sa ai!

Oana spunea...

Licuta, asa e! M-a mai lasat tusea, pot vorbi fara sa ma intrerup! O fi bine, o fi rau?

Simona spunea...

Il incerc si eu cat de curand!
Pupici Oana!

Doina P spunea...

Eu am o amintire trista dar haioasa legata de acest sirop, pe care il fac aproape in fiecare iarna: acum vreo 14-15 ani, aveam fetita foarte racita, stiam de acest leac, dar, fiind foarte tanara si cu bune intentii, nu m-a dus capul pana la capat si, din dorinta de a-mi trata copilul cat mai repede, am pus ridichea cu zahar deasupra boilerului cu gaze pe care-l aveam in bucatarie, pe grilajul pe care iesea caldura emanata de gazele arse. Sirop s-a facut repede dar, vaillant-ul meu s-a stricat din cauza zaharului cazut si caramelizat pe injectoarele de gaz! :(( Tare bun mai era, dar s-a dus! Asa ca in fiecare an cand fac sirop, imi aduc aminte de pierderea mea!

Oana spunea...

Priveste partea buna a lucrurilor : fetita s-a facut bine :)

Anonim spunea...

vai are un gust ridicol gretos si un miros iakssss dar este excelent de bun de fiecare data ma ajutat sa scap de raceala

Oana spunea...

Din fericire mie imi place gustul, asa ca nu ma pot plange prea tare. Si intr-adevar asa e : este excelent la raceala ! Eu l-am folosit in ambele sarcini si in perioadele de alaptat cand nu aveam voie la medicamente. A facut minuni

Anonim spunea...

Si eu il folosesc in casa, e foarte eficient. Va mai dau o idee : razuiti ridichea pe razatoarea mare dupa ce ati curatat-o de coaja si intr-un borcanel amestecati-o cu miere . Lasati-o la frigider acoperita cu capacul si cand e nevoie luati de acolo cu lingurita .Fetita mea s-a obisnuit si mananca si ridichea impreuna cu mierea .

Oana spunea...

Un sfat excelent, multumesc mult!

Nicolle spunea...

Înseamnă ca ești deșteaptă tare!

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...