luni, 30 mai 2011

Pulpa de curcan cu cartofi noi la cuptor

Postez aceasta reteta cu dedicatie pentru mamicile care vor sa petreaca cat mai mult timp alaturi de nazdravanii/nazdravalele lor. 
Reteta este una din preferatele mele din mai multe motive : 
1. se prepara foarte rapid, nu e nevoiede prea multa migala,
2. carnea se fragezeste foarte mult iar cartofii preiau din savoarea carnii,
3. nu trebuie sa prepar garnitura separat
4. este o reteta care o prepar pentru cel mic dar care este foarte potrivita si pentru cei mari ,
5. se pot face foarte mule variatii pe tema aceasta, fie prin schimbarea condimentelor, fie prin adaugarea altor legume
6. as mai putea gasi si alte motive dar mai bine ma apuc de scris reteta pana nu se trezeste maimutica jucausa :)



Cand gatesc pentru intreaga familie ( 2 adulti si un ingeras mic) folosesc :
- o pulpa superioara de curcan
- jumatate de kg de cartofi noi
- o lingurita cu varf de boia dulce
- 1/4 lingurita de piper macinat
- 1/4 lingurita sare( sau mai mult, in functie de gust)
- 3 linguri de ulei
- putina apa


Cartofii se spala bine si se curata de coaja, apoi se taie in sferturi. Eu prefer cartofi foarte mici, pe care ii las intregi, dar de data asta nu am avut decat de dimensiune medie. Coaja nu o inlatur de tot, ci doar o curat bine cu un burete de sarma de bucatarie pe care il folosesc doar in acest scop. Astfel cartofii vor pastra putin din coaja, iar la cuptor se va transforma intr-o crusta frumoasa.

Carnea se portioneaza si se adauga imptruna cu cartofii intr-un vas de cuptor cu capac. Peste acest amestec se adauga boiaua, piperul, sarea si uleiul si se amesteca bine astfel incat toate bucatelele sa fie acoperite de sos condimentat. Se adauga apa ( circa un centimetru jumatate masurat de la fundul vasului) cu grija sa nu spalam condimentele de pe cartofi/carne. Cu alte cuvinte turnam incet apa pe peretele vasului, de preferat intr-un loc in care nu sunt inghesuiti prea multi cartofi.

Se acopera vasul cu capac si se lasa la cuptor la foc mediu pana cand se rumeneste carnea. In timpul acesta s-a evaporat cam jumatate din apa iar cartofii s-au fragezit foarte mult si au preluat din gustul de carne.


Acesta este meniul nostru in perioadele in care durerile de dintisori nu se impaca cu pofta de mancare... Iar daca piciul mofturiciul face nazuri, atunci tigrisorul mancacios papa tot! Fugi de-aici tigrisor, baietelul vrea papita :)

7 comentarii :

Marinela spunea...

Super reteta.Cu siguranta o voi face maine dupa ce cumpar cartofi noi si boia dulce si sunt convinsa ca printesa mofturici va fi incantata

Marinela spunea...

si mai asteptam retete asa delicioase cum sunt restul retetelor.Pot sa spun ca Bianca a mancat tot ce i-am facut pana acum(dintre retetele tale).Multumesc ca m-ai scos din mare incurcatura si mi-am mai relaxat si eu nervii.E tare greu cand ai un copil mofturos si foarteeee activ (nici cand doarme nu sta locului).E greu dar si frumos.

Oana spunea...

Marinela, parca l-ai descrie pe nazdravanul meu :)
Pana acum am trecut doar retetele care au succes la piciu mofturiciu, cum mai apare ceva nou te tin la curent.
Si noi ne luptam cu dureri de dinti, asa ca la micul dejun mancam doar chestii pasate. De ex azi a mancat 1/2 banana + 1 lingura plina de branza de casa + 1 ou cu tot cu albus + 2 caise pasate ca pentru bebei. Altfel nu mai papa ou si branza, decat ascunse :(

Marinela spunea...

daca nu am vas cu capac pt cuptor pot sa-i pun o folie de aluminiu la tava ca si capac?

Oana spunea...

Bineneteles, important este sa fie acoperit astfel incat aburii sa patrunda mai bine carnea si cartofii.
Eu folosesc vase se sticla ( yena ), suynt foarte comode si usor de curatat.

George spunea...

Foarte tare reteta . Eu sunt incepator in ceea ce priveste gatitul , dar pot spune ca mancarica mea la cuptor a fost un adevarat succes datorita acestei retete . Am schimbat eu putin si am folosit suc de rosii(rosii date prin razatoare) in loc de apa, ceea ce ia dat o aroma mai diferita.

Multumesc ! :D

Oana spunea...

Geroge, bine te-am gasit in bucatarie :) Felicitari pentru reusita!
Ieaaa cu rosiile este minunata, promit sa o incerc si eu

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...