joi, 28 octombrie 2010

Zacusca de vinete

Zacusca de vinete nu lipseste in niciun an din camara. E dulce, aromata si se termina uimitor de repede. Pentru zilele mai "picante"un mic adaos de ardei iute ii schimba mult gustul!
Recunosc, e multa migala pana obtin borcanele magice dar efortul este pe deplin rasplatit...
Din pacate nu am poza cu productia de anul asta dar poate reusesc sa salvez cateva feliute din recolta viitoare :) Pozele sunt de la zacusca cu ghebe, reteta similara ...

Pentru circa 24 borcane de 400 g avem nevoie de :
·         5 kg vinete
·         6 kg gogosari ( sau 2kg gogosari, 2 kg capia, 2 kg ardei gras rosu)
·         2 kg ceapa
·         1 kg morcovi
·         2 borcane de bullion de 800 g
·         1 litru ulei
·         3 linguri zahar
·         Sare, piper,3-4 foi de dafin
·         Optional,  ardei iute dupa gust

Vinetele se coc, se curata si se scurg bine de zeama. Gogosarii se coc si se pun fierbinti intr-o oala, se presara sare peste ei si se lasa acoperiti circa 30 minute. Apoi se curata de pielita si seminte .Pe cat posibil se va pastra sucul pe care il lasa gogosarii. Personal, nu ma dau in vant dupa coptul vinetelor si a ardeilor. Despre curatat, ce sa mai zic... Dar gustul de la final merita efortul :)
Ceapa si morcovul se toaca marunt si se calesc impreuna in ulei incins.  Se adauga gogosarii tocati marunt, vinetele tocate si restul  de ingrediente. Se pune pe foc si se amesteca des sa nu se lipeasca. Se fierbe pana se ridica uleiul la suprafata. Eu prefer sa o fierb la cuptor: desi dureaza mai mult, zacusca nu se va lipi de oala.
Se toarna fierbine in borcane si se adauga o lingura de ulei fierbinte ca sa acopere zacusca. Se sterilizeaza.
In masura in care locul de pastrare nu e suficient de racoros, se poate adauga aspirina la fiert.

7 comentarii :

oana spunea...

Doamne...ati postat niste rete uimitoarea! Abia astept sa am timp sa le incerc. Felicitari si multumim ca le impartasiti cu noi!

Oana spunea...

Oana, multumesc mult pentru apreciere! Ma bucur foarte mult cand vad ca efortul meu nu trece neobservat! Iti doresc spor la bucatarit si retete cat mai reusite!
Oana

racovitasanda spunea...

doamne,nu mai puneti morcovi in zacusca de vinete.faceti -o separat.

Oana spunea...

Buna Sanda

ma bucur ca ai remarcat acest adaos din zacusca. Eu am incercat si varianta fara morcov, dar si zacusca de morcovi. Trebuie sa marurisesc ca mie imi place mai mult combinatia morcov + vinete, mai mult decat in varianta cu o singura leguma din cele doua.
Binenteles ca se poate renunta la morcov, totul este doar o chestiune de gust, de preferinte personale.
Poate incerc si eu o reteta de zacusca de morcov anul acesta. Daca ai o reteta gustoasa mi-ar face o deosebita placere sa mi-o impartasesti si mie. Sunt deschisa la nou, mereu apreciez fiecare remarca si sfat.
Te mai astept pe blogul meu, sper sa fiu la inaltime data viitoare :)
Oana

Anonim spunea...

buna seara,
esti cea mai tare!cum reusesti sa faci atat de multe bunatati si pe deasupra mai este si nazdravanul, care cu siguranta iti ocupa suficient timp, FELICITARI!

Oana spunea...

Multumesc :) Sincer, nu prea stiu nici eu cum reusesc dar e cert ca seara pic lata

Eli spunea...

Si eu pun morcovi in zacusca de vinete si mi se pare mult mai gustoasa.Felicitari pentru reteta!

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...