vineri, 15 iulie 2011

Tarta frantuzeasca cu fructe

E atat de caaaaaaald incat numai ideea de a coace ceva la cuptor ma face sa o iau la goana. Si totusi.... Am gasit aceasta reteta frantuzeasca careia nu i-am putut rezita. E rapida, simplu de facut si rezultatul e fabulos : un blat putin cremos, fraged , numai bun pentru orice fel de fructe. Eu am folosit un amestec de fructe de sezon : cirese ( ultimele pe anul asta, cred), caise si piersici.


Tarta frantuzeasca cu fructe


Am folosit :
- 3 oua, 
- 60 gr faina ( aici e discutabil aluatul trebuie sa iasa putintel mai gros decat cel de clatite)
- 90 gr zahar
- 45 gr unt topit, putina sare, 
- 250 gr smantana grasa, 
- 700-800 gr fructe de sezon
- un varf de cutit de sare
- optional, un sfert de ligurita de praf de copt

Acum urmeaza partea cea mai "grea": punem toate ingredientele intr-un vas, cu exceptia fructelor si le batem bine pana la omogenizare. Nu va speriati daca compozitia e moale, ea se va inchega la cuptor.

Luam una bucata tava de tarta si o tapetam cu unt si faina. Turnam compozitia, dichisim frumos cu fructele taiate bucati sau intregi ( fara samburi, binenteles! ) si gata!


Tarta frantuzeasca cu fructe
Bagam tava frumusel la cuptor la foc mediu pana se rumeneste frumos.
Pana acum am facut tarta de 3 ori, la ultima tura am pus si nitel praf de copt. Nu e mare diferenta, dar aluatul iese putin mai aerat.
Tarta frantuzeasca cu fructe
Ce v-am spus? Se face repede si dispare si mai repede din farfurie!
Tarta frantuzeasca cu fructe

6 comentarii :

TeoBucatar spunea...

Sunt asa de bune tartele astea,dulci,sarate, cum or fi!

Oana spunea...

Sunt intru totul de acord, Teo!

Dana spunea...

Buna! excelenta reteta, vreau sa o incerc. Smantana dulce sau clasica? Merci!II

Oana spunea...

Buna Dana

se pot folosi ambele felusi de smantana. Eu am folosit din cea clasica, cu 12% grasime

Anonim spunea...

Bună Oana! Dacă nu am unt se poate pune ulei? Merci, Daniela

Oana spunea...

Buna Daniela,
Poti pune 3 linguri de ulei in loc de unt.

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...