duminică, 15 mai 2011

Esenta de vanilie... de casa

In ultima vreme recurg din ce in ce mai des la prepararea ingredientelor de baza in casa. Rezultatul  este adesea mai gustos, mai aromat, dar in special mult mai sanatos decat rudele comerciale.
Ati avut vreodata curiozitatea sa cititi eticheta zaharului vanilat sau a esentei de vanilie din comert? Asa am aflat eu ca mult iubita vanilie comerciala este de fapt... esenta de laborator !!!!! Bazata pe etil vanilina, esenta de vanilie este orice numai naturala nu :(
Pana acum preparam doar zahar vanilat dar m-am incapatanat sa imi fac si propria esenta de vanilie. Munca grea tare de tot... dureaza maxim 10 secunde prepararea ei. Macerarea dureaza putintel mai mult insa va veti da seama ca merita asteptarea dupa ce veti incerca produsul final.


Ca ingrediente am folosit :
- 2 pastai de vanilie
- 200 ml vodca ( puteti folosi orice alcool concentrat, fara miros)



Cautati un recipient etans si... haideti sa preparam: Taiem pastaile in jumatate ( se pot lasa si intregi dar eu am avut o sticluta mica), le mai crestam pe ici pe colo, le aruncam in sticla, le imbatam bine in alcool si gata! Cu capacul bine strans lasam sticla sa chefuiasca in camara, la racoare si intuneric.


Uite asa arata a doua zi, nu m-am putut abtine si am umblat putintel sa verific culoarea dar mai ales mirosul (divin!!!).


Ca o mica paranteza trebuie sa mentionez consternarea de pe fata sotului meu cand a vazut sticla de vodca in carutul de cumparaturi. Era asa socat, incat nu ii venea sa creada ca sotia lui s-a apucat de baut si se plimba cu nonsalanta cu bautura dupa ea! Si nu orice, ci vodca cea mai ordinara...

Dupa o luna de asteptare ( ei, sa nu exageram, am si uitat de sticla din camara) iata cum arata un mic deliciu :



Dar asta nu e tot ! Dupa ce folositi din ea, completati cu alcool. Si faceti tot asa pana cand esenta se decoloreaza. Abia atunci e timpul sa schimbati pastaile...


9 comentarii :

Anonim spunea...

F tare !!! Cu siguranta o prepar si eu ...daca ai vreo reteta si pentru esenta de rom te rog sa o postezi . Multumesc.

Gabriela

Oana spunea...

Gabriela... mi-ai dat tema pentru acasa! Nu ma las pana nu aflu cum se face

Eva-Maria spunea...

Cand am vazut poza cu sticla am crezut ac ati venit la mine si ati facut o poza la sticla mea :)) e identica, tot cu esenta de vanilie.

Oana spunea...

M-ai prins... m-am furisat la tine :)

Anonim spunea...

Multumim frumos!

Gabriela spunea...

Buna idee, dar de unde se pot procura pastai de vanilie?
Multumesc.

Oana spunea...

Eu le iau de la www.pastaidevanilie.ro
Am luat foarte multe condimente de la ei, nu numai vanilia

Anonim spunea...

Aveti noutati despre prepararea esentei de rom?Multumesc! Paste Fericit alaturi de cei dragi!

Oana spunea...

Din pacate nu...nu am reusit sa gasesc o reteta...

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...