sâmbătă, 26 februarie 2011

Ciuperci inabusite in suc propriu

Pentru ca se apropie postul, m-am gandit sa va ajut cu cateva idei gustoase cum ar fi aceasta reteta excelenta de ciuperci. Este o mancare foarte simplu de facut, se poate manca  pe post de garnitura sau ca fel principal.
Daca vreti sa fie un fel de mancare spectaculos, atunci procedati ca in cazul meu : luati ca ajutor de incredere un baietel nazdravan :). Al meu pititcot a avut grija sa ma ajute cu o ploaie de ciupercute, sa fuga cu punga de ciuperci prin casa, sa le guste crude iar in final m-a ajutat sa le spal. Cu ocazia asta a facut si el baita, ba chiar m-a ajutat si si-a spalat si bluza de pe el. Cu el in ea, binenteles.



Ca ingrediente am folosit:
-1/2 kg ciuperci tip champignon
- 2 linguri de ulei
- o lingura de patrunjel tocat
- sare si piper pentru gust

Mie imi plac ciupercile cat mai mici, pentru ca in final arata de exceptie in farfurie. Dupa ce le-am curatat de pamant, le-am taiat in jumatate ( din pacate nu au fost pe atat de mici pe cat mi-as fi dorit) si le-am pus la foc mic intr-o oala de tuci impreuna cu doua linguri de ulei ( fara apa ). Acoperite cu capac, acestea isi vor lasa sucul propriu si vor fierbe inabusit. Le lasam sa naduseasca vreo 20 de minute, dupa care se ia capacul si se potriveste de sare si piper.
Dupa ce se evapora apa, se pune patrunjelul tocat si se servesc imediat. 
De obicei prepar cat mancam la o masa, parca au un gust mai bun abia gatite. Reincalzite, isi pierd din savoare ...

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...