joi, 11 noiembrie 2010

Iahnie de fasole cu carne afumata


Am primit de curand o bucata mare de muschi afumat "ca pe vremea bunicii". Am mancat din el pe saturate si in final ne-am delectat si cu o minunatie de iahnie! Obligatoriu cu muraturi!
Ah, ce bunatate...

Muream de pofta asa ca mi-am pregatit repejor ingredientele :
- o bucata de carne afumata de circa 300 g
- 500 g fasole boabe
- doua cepe mari
- 4-5 linguri de bulion, dupa gust
- cateva linguri de ulei
- dafin
- sare
- patrunjel verde pentru servire
Am spalat bine fasolea si am lasat-o de seara pana dimineata in apa, sa se inmoaie si sa se umfle  bine.

Se observa cat de mult au crescut in volum, au absorbit aproape toata apa !
 A doua zi am aruncat apa de la fasole si am pus-o la fiert in mai multe apa pana s-a fragezit.
Acum gata cu partea plicticoasa, sa trecem la actiune!
Ceapa taiata solzisori ( mari, ca mie asa imi plac) am pus-o sa se rumeneasca frumos in ulei incins si am adaugat deasupra carnea taiata bucatele.

In cateva minute, ceapa deja s-a colorat; e timpul sa cunoasca si restul ingredientelor!




Am adaugat fasolea boabe, bulionul, frunzele de dafin si putina zeama de la fasole.
Amestec, las sa fiarba, pun sare dupa gust si.. GATA!

Farfuriile sunt pregatite, muraturile sunt deja pe masa, painea e inca calda. In curand farfuriile sunt goale si e timpul pentru o a doua portie!

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...