sâmbătă, 15 ianuarie 2011

Tarta cu ananas si mango

Aceasta tarta va aduce aroma verii in zilele friguroase de iarna...Mi s-a facut o pofta nebuna doar vazand reteta si nu m-am lasat pana nu a ajuns si la mine in farfurie!






Ingrediente :
- aluat de baza (280g faina, 115 g margarina, 115 unt, 1 ou, 2 lingurite otet, 2 linguri apa foarte rece)
- 1 ananas proaspat (455 g) sau o cutie jumatate de compot ananas foarte bine scurs
- 1 mango
- 140 g zahar extrafin ( doar 100g daca se foloseste ananas din compot)
- 40 g faina alba
- un varf de cutit de sare
- 3 oua
- 55 g unt

Deosebit de aromata si usoara in acelasi timp, trebuie sa o incercati...

Se prepara aluatul de baza conform retetei prezentate aici ( dati click pentru link)
Se lasa la rece minim 30 de minute, ca sa se intareasca suficient. Un aluat cald este foarte moale si lipicios, este aproape imposibil de intins foaie.

Dupa ce aluatul este gata, se preincalzeste cuptorul la 220 grade (foc puternic).
Se intinde o foaie rotunda de aluat folosind jumatate din cantitatea obtinuta. Se tapeteaza cu ea o forma de placinta cu diametrul de 23 cm. Deoarece tava mea e mai mare, am folosit capacul unui vas termorezistent :). M-am grabit putin, aluatul nu era suficient de rece, asa ca l-am carpit pe ici pe colo. La sfarsit nu a mai contat, tarta s-a devorat chiar si asa, imperfecta!


Ananasul si mango se taie cubulete. Daca se foloseste ananas din compot, acesta trebuie foarte bine scurs de zeama. Se aseaza peste aluat, in forma de tarta.


Intr-un bol mediu se amesteca zaharul, faina si sarea. Se adauga ouale, untul topit si racit. Se amesteca pana la omogenizare si se toarna compozitia obtinuta peste fructe.




Din aluatul ramas se intinde o a doua foaie rotunda si se aseaza peste umplutura. Ca sa nu o rup, eu am rulat-o putin pe sucitor si apoi am derulat-o deasupra tartei. marginile le-am introdus pe langa prima foaie, intre foaie si forma de tarta. Astfel se evita prelingerea continutului de fructe. Marginea am sigilat-o cu o furculita si apoi am facut 6-8 crestaturi deasupra, ca sa poata iesi aburul.




Tarta se baga la cuptor pentru circa 10 minute si pi se micsoreaza focul pana la 160 g ( foc mediu). Se mai lasa circa o ora sau pana cand se rumensete frumos deasupra si miezul de fruct este copt.


Am servit-o cu zahar pudra vanilat si s-a terminat imediat !



0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...