sâmbătă, 28 mai 2011

Foietaj rapid - reteta Laura Laurentiu

Am fost foarte incantata cand am vazut pe site-ul Laurei Laurentiu concursul Bloggospodina. Dupa mai multe variante, m-am decis sa fac tarta Tatin care implica si folosirea aluatului foietaj. Asa ca mi-am facut curaj si am facut pentru prima data foietaj de casa ultrarapid ( multumesc Laura pentru reteta si tehnica de impachetare) . Este adevarat, nu este reteta clasica de foietaj dar este o varianta rapida, foarte pufoasa si aerata a foietajului clasic. Poate fi folosit cu incredere pentru cornuri sau tarte sau pentru a pregati delicioasele "petit pain au chocolat".
Vorba lunga saracia omului ! Haiteti mai bine sa va povestesc cum e cu aluatul asta : e o combinatie intre un aluat cu drojdie si aluatul "millefeuille". Mai pe romaneste: luam aluatul dospit si il impaturim frumos cu unt sau margarina.
'



Ingrediente :

I . pentru aluatul dospit :
-500 de grame de faina
-300 ml apa
-40 ml ulei
-1 lingurita de sare
-1 lingura de zahar
-5 grame de drojdie

II. pentru foietaj:
-125 grame de margarina sau unt 80%
-70 de grame de faina

Aluatul dospit l-am facut in masina de paine, folosind programul special pentru aluat.  Ingredientele le-am pus in ordinea indicata de manualul masinii, si anume : apa, uleiul, zaharul, faina, sarea si drojdia. Cu putina rabdare si indemnare acest aluat se poate framanta si de mana dar trebuie sa recunosc ca m-am cam lasat ademenita de comoditatea folosirii masinii de paine....

Dupa ce aluatul este gata, se pregateste untul. Acesta (obligatoriu rece) se amesteca bine cu faina, pana la omogenizare.



Aluatul se scoate din masina, se aseaza pe o suprafata unsa cu ulei si se indinde sub forma unei foi circulare de circa 7-8 mm. Se acopera cu amestecul de unt si faina si apoi se imparte in circa 8 parti egale, cu grija sa nu sectionam si mijlocul. Va sfatuiesc sa folositi un cutit foarte bine ascutit, mie mi-a fost frica sa nu tai si blatul si am folosit un cutit mai prost...asa ca am cam zdrentarit aluatul :( Cel mai bine se poate vedea in poza de mai jos : 




Se impatureste aluatul, indoind fiecare sectiune catre mijloc, ca in imaginile de mai jos, pana cand obtinem o bila compacta.



Intindem din nou o foaie, sectionam in 8 si iarasi impaturim.  Se lasa cateva minute sa se odihneasca si apoi il folosim dupa preferinata si nevoi, instins sub forma unei foi.




Deoarece are in compozitie drojdie, nu cred ca este indicat sa se pastreze resturi de aluat la congelator. Eu am folosit o parte pentru tarta Tatin iar restul a ajuns in cuptor sub forma de ""petit pain au chocolat".. Delicios...

8 comentarii :

mikaelacorina spunea...

As vrea sa stiu ,se preteaza la foi de cremsnit?

Oana spunea...

Sincer, nu am incercat... parca nu iese asa uscat ca pt cremsnit, ci mai degraba ca pt croissante

Anonim spunea...

Forte bun:))

cristian spunea...

La foietaj nu se pune drojdie

Oana spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Oana spunea...

Cristian, asa este: la cel clasic nu se pune.
Aceasta este o varianta rapida, un compromis. Poti, binenteles, opta pentru varianta clasica, fara drojdie dar nu multe persoane isi permit sa stea atata timp in bucatarie...

Maria spunea...

Draga laura, drojdie numai 5 g, sau reteta este gresita ??

Oana spunea...

5 grame sunt suficiente. Aluaatul se umfla in special datorita straturilor sale suprapuse.

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...