joi, 31 martie 2011

Prajitura felie de lapte / Milch schnitte

Mult lapte, un strop de miere si blat pufos de cacao : combinatia perfecta pentru o prajitura delicioasa!
Alaturi de prajitura Snickers, a devenit unul din deserturile noastre favorite. Pacat ca se termina atat de repede :)


Pentru aceasta reteta, va recomand cu caldura frisca naturala. Stiu, ma repet! dar, credeti-ma pe cuvant, diferenta de gust este enorma. Se gasesc in comert foarte multe tipuri de frisca naturala, se cheama fie smantana pentru gatit fie frisca din lapte de vaca. Se bate la viteza mica ...ca sa nu scoatem untul din ea.

Acum ca am terminat cu elogiile pentru frisca naturala, sa va spun ingredientele :

Pentru blat :
- 4 oua
- 120 g zahar
- 100 g faina
- 20 g cacao
- jumatate de plic de praf de copt

Pentru crema ( eu am facut cantitate dubla, reteta initiala era la jumatate din cantitatile de mai jos) :
- 400 ml frisca nebatuta
- 350 g lapte condensat indulcit
- 200 ml lapte
- un plic de gelatina ( circa 10 g)
- optional 2-3 linguri de miere si/sau zahar vanilat ( eu nu am mai folosit, mi s-a parut sufiecient de dulce)

Pentru prepararea laptelui condensat am folosit :
- 110 g lapte praf
- 60 g miere
- 60 g unt
- 40 g zahar
- 75 ml apa fierbinte
Mai multe detalii gasiti dand click AICI 
Pare stufos? Deloc, e foarte simplu de preparat :)
Incepem cu crema. E mai rapid asa, crema trebuie sa stea putin la rece. Daca nu aveti lapte condensat cumparat, atunci il preparati pe el primul, asa cum am descris aici.

Am facut crema din belsug, adica cantitate dubla. Ca sa fiu sigura ca nu voi avea  in final blat cu o mini dunga de lapte. Si nu mi-a parut rau, crema face tot farmecul acestei prajituri. 
Am inceput prin a pune gelatina la umflat in lapte. Apoi am incalzit-o putin, fara a o fierbe. Am adaugat laptele condensat si am lasat deoparte, timp in care am batut frisca. 

Am amestecat cele doua compozitii, am gustat si m-am decis ca nu mai e nevoie de miere suplimentara. Asta e o chestiune de gust, puteti sa mai indulciti daca va place. Am lasat la rece pentru circa jumatate de ora sau chiar mai mult, timp in care am facut blaturile si am mai amestecat sporadic in crema. Si am si gustat. Ca deh, nu se putea sa scape asa bunatate!
Haideti acum sa facem blatul, mai bine zis cu cele doua foi de blat. Eu am preferat sa fac doua foi, in loc sa fac una mai groasa si apoi sa o tai pe mijloc. Pur si simplu nu imi iese taietura dreapta. Asta e, m-am resemnat cu gandul ... 

Am separat albusul de galbenus. Albusul l-am batut spuma cu zaharul, apoi am adaugat galbenusul frecat cu putina sare, am turnat in ploaie faina amestecata cu caco si praf de copt, am omogenizat si gata blatul. Pentru ca m-am decis sa fac doua foi, am facut compozitia intr-un vas gradat : astfel, in tava am turnat fix jumate. Nu din ochi, ci pe masurate :) Tava a fost tapetata cu hartie de copt, asa ca nu mi-am facut griji ca se va lipi la copt.

In cuptorul incins in prealabil la 170 de grade ( foc mic spre mediu) fiecare foaie de blat a avut onoarea sa stea cam 10 minute. Au stat cuminti la racit, fara sa fie scoase din tava. Norocul meu a fost ca am doua tavi de aceeasi dimensiune, asa ca asamblarea prajiturii a fost chiar simpla :)
Peste blatul copt aflat in tava mai inalta am turnat crema, am nivelat frumos si apoi am acoperit cu a doua foaie. Acum urmeaza partea cea mai grea : trebuie sa stea la frigider cateva ore bune sa se intareasca crema. Noi am bagat nasul mai devreme si s-a cam mancat jumatate din ea. Asa moale cum era, mancata cu lingurita, ca inghetata topita :)


Ce a scapat de prima invazie s-a mancat cu pofta a doua zi. Acum mi-au mai ramas doar pozele, ca dovada ca am avut o asa bunatate in casa.


Verficare lista : 
Prajitura Snickers : facut,mancat, placut
Prajitura Felie de lapte / milch schnitte : facut,mancat, placut
Prajitura Kinder Pingui : in curand....


17 comentarii :

Dorina spunea...

Este printre prajiturile mele preferate , am facut-o si eu de curand.

Oana spunea...

Si mie imi place tare mult

Andreea spunea...

arata foarte bine:D. o fac si eu astazi,pare f usor de facut si f delicioasa:)

Oana spunea...

Andreea, ai grija! E ca un drog! Odata facuta creaza dependenta!

Adriana spunea...

In loc de frisca nebatuta pot pune smantana ?

Oana spunea...

Sincer nu am incercat. Cred totusi ca merge, cu conditia sa pui mai multa smantana deoarece frisca , la preparare, isi dubleaza/tripleaza volumul. Si gelatina ar trebui crescuta corespunzator.
E posibil sa nu iasa la fel de pufoasa...

Adriana spunea...

Intreb deoarece, recomanzi frisca naturala si ma gandeam ca e vorba de smantana...

Oana spunea...

Adriana, smantana de "mancat" este facuta prin fermentare (nu stiu daca ai pus lapte la prins,ideea e ca deasupra iaurtului se face o pojghita de smantana).
Smantana pentru frisca este o smantana mult mai grasa, se obtine din lapte dulce ( prin centrifugare din cate stiu) si se poate bate spuma.
Smanatana cealalta nu se bate spuma, am incercat si eu si... in zadar.
Mai bine pune frisca vegetala decat smantana, astfel va fi mai pufoasa :)
Personal prefer smantana naturala, dar cred ca e si o chestiune de gust... Multi prefera smantana vegetla pentru ca e mai putin calorica si are mai putin colesterol. Plus ca se gaseste usor si e mai ieftina putin.
Retetele mele nu sunt batute in cuie, suporta mici modificari fara sa se altereze gustul :)

Adriana spunea...

Si eu prefer frisca facuta din smantana cu zahar. Eu cand eram la tara stiu ca ma ducea la vecina care avea smantana si cu aia faceam frisca. Ce-i drept am luat odata din comert smantana la vrac si am "batut-o" cu mixerul de-am inebunit si nu statea pe palete. :((

Oana spunea...

Asa am patit si eu :(
De atunci nu mai cumpar decat din supermarket, dar nu gasesc mereu. Iau de la Milli de obicei. Nu ca ii fac reclama dar e cam singura marca pe care o gasesc, si asta rar.

rodica spunea...

Draga Oana, am facut prajitura dupa reteta ta,adica cu crema dubla,este absolut delicioasa.Ai un blog minunat, multumiri pt reteta. pupici

Oana spunea...

Multumesc de apreciere Rodica :)
Ti-a mai ramas vreo feliuta? Ca tare mi-e pofta....

ARPAD LUKACS spunea...

am marcat si aceasta reteta
acum e la racit insa dimineata sunt sigur ca pitica mea o va savura
am urmat toate instructiunile inclusiv cea de la laptele condensat.
a fost chiar usor

RECOMAND CU CALDURA dar tinuta la rece

Oana spunea...

Ma bucur ca ti-a placut si ca ti-a iesit din prima!

Anonim spunea...

oana draga,nu te supara dar cum o fi aia frisca naturala,nu stiu,n-am vazut,n-am mai auzit?multumesc

Oana spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Oana spunea...

Frisca naturala este cea facuta din lapte / smantana
In comert exista si frisca vegetala, nu am idee din ce e facuta producatorii se lauda ca e la fel la gust. Din punctul meu de vedere frisca facuta din smantana este net superioara ca gust si consistenta. Nici nu se compara. Asa cum nici branza tofu nu se compara cu branza din lapte...

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...