duminică, 12 decembrie 2010

Crap la cuptor in sos de vin

O reteta ideala pentru dezlegarile la peste din post, si nu numai...





Ingrediente :
-  1 crap mare ( de circa 1.5 kg)
- 1 ceasca ulei
- 1 pahar vin alb sec
- 2 linguri bulion
- 5-6 catei de usturoi
- o rosie
- sare
- piper boabe ( circa o lingura)

Vizita socrilor a inceput cu o surpriza placuta, dar mai ales gustoasa : o tava plina de crap la cuptor in sos de vin. Pestele arata nemaipomenit de apetisant, gustul a fost pe masura.
Reteta a fost facuta cu doi crapi maaaari, cosasi (au mai putina grasime). In consecinta, si cantitatile au fost duble. Daca pestele este gras, se pune mai putin ulei.

Pestele se curata si se cresteaza/portioneaza. Se inlatura capul. Se lasa sa se "odihneasca" circa jumatate de ora inainte de a fi asezat in tava.
Se prepara sosul format din : ulei, vin, bulion, usturoi taiat feliute subtiri, piper si sare dupa gust.  Se toarna sosul obtinut peste peste si apoi se acopera cu rosii taiate rondele. Optional, se pot pune si felii subtiri de ardei gras rosu.
Se introduce la cuptor pentru circa o ora, la foc mediu sau pana cand se rumeneste frumos pestele.





Deoarece pestele a fost crestat / portionat inainte, este mult mai usor sa fie servit. Obligatoriu se adauga si cateva linguri de sos, are un gust nemaipomenit de bun. Vinul in combinatie cu bulionul estompeaza gustul pregnant de crap si confera o savoare deosebita.
Inca o data, socrul meu a reusit sa ma surprinda cu o reteta fabuloasa!

4 comentarii :

Unknown spunea...

imi ploua in gura!

Oana spunea...

Asa si trebuie, reteta este cu dedicatie pentru tine !

Alina spunea...

Arata belea si cred ca am s-o comit si eu cat de curand:)Si va spun cum a iesit! Sa-ti traiasca socrul!

Anonim spunea...

Cel mai bun crap pe care l-am mancat vreodata! Am facut aseara reteta, am savurat fiecare bucatica de crap si fiecare lingura de sos, si am salvat link-ul la Favorite! Data viitoare o sa pun putin mai mult vin/ ulei / etc.sa iasa mai mult sos.
Multumim de postare!

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...