vineri, 29 aprilie 2011

Briose cu multa ciocolata

Mai e nevoie sa spun cat de mult ne place ciocolata? Daca ar fi posibil am manca la micul dejun, pranz si cina. Felul unu, doi si desert! Poate putin si intre mese....
Am descoperit de curand aceasta reteta de briose cu multa ciocolata. Cu mici modificari, am obtinut o versiune upgrade cu ciocolata alba, ciocolata neagra si ciocolata cu lapte. Delicios!



Ingrediente : ( pentru 2 tavi de briose)
- 140 g ciocolata cu lapte
- 375 g faina alba
- 1 lingura praf de copt
- 55 cacao pudra
- 85 g zahar
- 2 oua
- 2 linguri de coaja de lamaie
- 2 linguri esenta de vanilie
- 375 ml lapte
- 6 linguri ulei
- 140 g ciocolata amaruie  rupta in bucati
- 140 g ciocolata alba  rupta in bucati

Pentru ca aveam casa plina de musafiri cand am preparat retea, nu mi-am permis luxul sa fac poze pas cu pas. Prepararea este insa destul de usoara incat nu le veti simti lipsa...


Pentru inceput se preincalzeste cuptorul la 200 grade (foc mediu).
Topim ciocolata cu lapte la bain marie si o lasam deoparte.
Ca la toate retetele de prajituri, amestecam "prafurile" intr-un vas. Astfel amestecam faina, praful de copt, cacaoa si zaharul. Separat se bat bine ouale, esenta de vanilie, coaja de portocale, laptele si uleiul. La compozitia lichida adaugam ciocolata topita si omogenizam.
Turnam amestecul lichid peste cel cu faina si omogenizam. Adaugam ciocolata rupta bucati si amestecam cu o lingura. Nu se bate, ci doar se amesteca putin.


Tapetam tava de briose cu cosulete de hartie, turnam compozitia si dam la cuptor pentru circa 20-25 minute pana cresc si se rumenesc frumos.


Mi-au iesit doua tavi  de briose dolofane si inca doua briose mici si fara extra ciocolata.


S-au mancat fierbinti, ne-am luptat pentru ele si, ca niste copii mici, ne bucuram pentru fiecare bucatica de ciocolata descoperita.


Preferatele mele erau bucatile de ciocolata alba : dupa ce au stat in cuptor s-au caramelizat!

6 comentarii :

ana spunea...

am sa incerc cu siguranta reteta...foarte delicios arata

Oana spunea...

sa imi spui cum ti se par bucatile de ciocolata alba caramelizata... eu sunt inebunita dupa ele

Radu spunea...

Clepsidra reprezinta cumva o metafora pentru caracterul efemer al brioselor?
Lasand gluma deoparte, arata ff apetisant. ;)

Irina spunea...

Arata excelent!

Oana spunea...

@ Radu : sa stii ca au avut un caracter efemer! S-au mancat fierbinti :)

Irina & Radu : multumesc de apreciere

Oana spunea...

Ana, sper ca ti-au placut briosele, pe mine tare ma incanta ideea sa mai fac o tava doua...

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...