miercuri, 9 martie 2011

Prajitura Snickers

Snickers sau nu, noua ne-a placut. Cu mici modificari fata de reteta clasica : doua lingurite de cacao. Si multa multa multa nuca...




Ingrediente :

Blat : 
- 6 albusuri de ou
- 150 g zahar
- 250g nuci tocate marunt(rasnite) 
- 4 linguri faina

Crema : 
- 6 galbenusuri,
- 2 oua intregi
- 200 g zahar
- un pachet de unt ( 200 g )
- 2 lingurite cacao (optional)
- o cana plina de nuci sau alune taiate bucatele

Plus  : 200 g ciocolata alba, respectiv 200 g ciocolata amaruie

Blatul seamana foarte mult cu pricomigdalele, asa ca reteta va poate suna cunoscuta : albusul se bate spuma, se adauga zaharul si se bate din nou pana se intareste foarte bine. Se incorporeaza nuca si faina incet astfel incat sa nu distrugem prea mult bezeaua. 
Blatul se toarna in tava tapetata cu hartie de copt si se lasa la cuptor la foc mediu pana se rumeneste usor. Nu e nevoie de praf de copt. deloc! Blatul iese pufos si aerat :)


Pana acum ne-am distrat cu partea cea mai usoara. Nu urmeaza neaparat ceva greu, ci doar ami migalos!
Peste blatul de bezea si nuca se toarna ciocolata alba topita la bain marie. Eu am folosit un alt truc: am razuit ciocolata alba si am pastrat-o la rece. Cand am scos blatul fierbinte din cuptor, am resarat cat mai unoform fulgii de ciocolata alba si apoi am nivelat cu o lingura. Ciocolata se topeste si se intinde super usor. Intotdeauna am urat sa topesc ciocolata alba, nu stiu de ce dar mereu o uit pe foc si se strange cocoloase  :(


E timpul pentru crema caramel. In cazul meu, un caramel mai ciocolatos. Daca va place gustul de caramel, nu mai adaugati cacao. Eu l-am mascat, ne place mai mult ciocolata :)
Topim la foc mic jumatate din cantitatea de zahar. Nici mie nu imi place dar... daca e musai, atunci : cu placere!
Dupa ce zaharul s-a caramelizat se pune untul taiat bucatele si se lasa sa fiarba. Atentie sa nu va ardeti! Daca va faceti griji ca vor ramane bucati tari de zahar caramelizat, nu e cazul : dupa ce va fierbe untul acestea se vor dizolva complet. 

In crema caramel se adauga galbenusurile si cele doua oua batute bine cu restul de zahar. Se tine pe foc mic, amestecand mereu. Optional adaugati cacao. Incet incet, crema se va intari.Se lasa la racit, timp in care tocam nucile / alunele. Nu prea marunt, sa se simta...


Acum, ca s-a racit crema, acoperim ciocolata alba cu nucile tocate si turnam crema caramel. Nivelam si dam iar la rece.
Mai e mult? Nu chiar : topim ciocolata amaruie la bain marie ( eu am adaugat si unt cam o lingura  ca sa nu fie casanta in final) si apoi acoperim cu ea ultimul nivel al prajiturii, si anume stratul caramel.


Gata, in sfarsit! O taiem rece si separam posibilii rivali : la mine sotul si fiul s-au luptat pentru fiecare feliuta!



3 comentarii :

Anonim spunea...

Prajitura Snickers e mai tare ca Ciocolata Snickers :)

Oana spunea...

Prajitura Snickes ne-a cucerit si pe noi. Si nu, nu e mai tare, e mai frageda :)

Anonim spunea...

Aceasta prajitura este sopeciala deoarece are gustul ei aparte siner/a pe mn ma cucerit =]]

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...