miercuri, 9 februarie 2011

Tort joffre

Un tort delicios care imi  aduce aminte de momentele dragi ale copilariei.
A fost tortul pregatit anul acesta pentru revelion. A fost atat de apreciat incat nu a supravietuit pana in ziua de 31 decembrie....a ramas insa in amintirea noastra prin gustul desavarsit !



6 oua
250 g zahar pudra
50 g cacao
100 g zahar tos
1 lingurita faina
250g unt

optional fructe acrisoare : fructe de padure, visine, visine din visinata

Deoarece crema de unt se poate taia destul de usor, este recomandat ca acest tort sa se faca in perioada rece de iarna. Se poate face si vara, cu mentiunea ca se va lucra deasupra unui vas cu gheata sau intr-o camera racoroasa. Eu l-am facut prima data vara si tot introduceam vasul cu crema de unt la frigider deoarece avea tendinta sa se taie.
Cum procedam?
Intr-o craticioara se pun la foc mic 5 linguri de apa, zaharul tos si toata cantitatea de cacao. Se amesteca pana cand se omogenizeaza si se topeste zaharul. Se lasa la racit.



Untul si zaharul pudra se freaca spuma. Se adauga galbenusurile unul cate unul, amestecand dupa fiecare pana la omogenizare.

Dupa ce crema de cacao s-a racit, se adauga din ea cu lingura in crema de unt, amestecandu-se mereu. Este foarte important ca cele doua compozitii sa aiba temperaturi apropiate, altfel crema se va taia.


Din crema obtinuta, 1/4 se amesteca cu faina si se adauga albusurile batute spuma amestecandu-se usor pe verticala.


Se unge cu unt o forma de tort cu pereti detasabili, se toarna compozitia si se se pune la copt la foc potrivit. Eu am folosit o forma destul de mare, cu diametrul de 25 cm si blatul nu a iesit inalt. De aceea e bine sa se foloseasca o forma cu diametrul mai mic.

Restul de crema se foloseste pentru a umple si orna tortul. Pana cand blatul este gata, se tine la frigider. Acest tort merge foarte bine in combinatie cu visine sau fructe de padure.
Se taie blatul in doua sau 3 felii, se umple cu crema, se adauga fructele si se orneaza dupa preferinta.


Sfatul meu este sa nu gustati din crema, este atat de buna incat cu greu veti mai lasa ceva ca sa umpleti tortul !





Se lasa la rece inainte de a fi servit, crema se va intari foarte mult.

14 comentarii :

Anonim spunea...

Arata,cel putin,senzational! As dori sa-mi trimiti si mie,draga Oana, toate retele tale culinare,inclusiv prajituri,torturi. Adreasa mea de mail este : maria_rodum@yahoo.com.ASTEPT CU NERABDARE! ITI MULTUMESC! :)

Anonim spunea...

Arata,cel putin,senzational! As dori,draga Oana,sa-mi trimiti si mie retetele tale ,inclusiv, prajituri si torturi.Adresa de e-mail este: maria_rodum@yahoo.com.ASTEPT! ITI MULTUMESC! :)

Oana spunea...

Maria, multumesc de apreciere! Daca doresti, te poti abona prin email ( e o rubrica in lateralul retetei- doar introduci adresa de mail si apoi vei primi un mail de confirmare la care va trebui sa dai click pe linkul din el pentru inscriere).
Vei primi astfel retetele noi; din pacate pe cele vechi nu le pot trimite retroactiv, ar insemna sa stau sa dau copy paste iar timpul de care dispun este mult prea limitat :(

Anonim spunea...

Cat timp se coace blatul

Oana spunea...

Se coace cam 20-25 minute la 200 grade Celsius ( adica foc mediu spre mare).
Important este sa faca crusta pe deasubra si cand bagi scobitoarea in blat sa iasa uscata. Daca e umeda se mai lasa putin.

Delia spunea...

L-am facut si eu recent dupa reteta ta, chiar ca nu-l mai facusem de vreo 20 de ani :D
Si la mine e asociat cu dulciurile unei alte perioade, dar a avut succes si la astia mai mici (adica mai tineri)

Oana spunea...

Mie mi se pare dulcele suprem... era dulcele cel mai de seama pe care il mancam copil fiind. Am vazut multe variatii pe tema asta, cu ciocolata in loc de cacao. Mi se pare totusi ca reteta fratilor Capsa este perfecta asa cum a fost ea scrisa, nu mai e nevoie de nici I modificare. Ma gandesc chiar sa refac poza, reteta asta merita ceva mult mai bun decat poza de mai sus...

Anca spunea...

Iti multumesc pentru postarea acestui minunat tort.L-am facut in repetate randuri si de fiecare data cand caut reteta sa vad masurile doar pe blogul tau intru.E delicios:)

Oana spunea...

Anca, cuvintele tale minunate mi-au inseninat ziua! Multumesc mult :)

Andrei Bogdan spunea...

E deosebita aceasta reteta. Nu am mancat niciodata asemenea tort, insa nici nu prea am facut asa ceva. Totusi eu am o intrebare? E ok cantitatea de faina, adica o lingurita, pentru blat? Am citit reteta de 3 ori si poate imi scapa mie ceva. Oana Dembele.

Andrei Bogdan spunea...

E deosebita aceasta reteta. Nu am mancat niciodata asemenea tort, insa nici nu prea am facut asa ceva. Totusi eu am o intrebare? E ok cantitatea de faina, adica o lingurita, pentru blat? Am citit reteta de 3 ori si poate imi scapa mie ceva. Oana Dembele.

Oana spunea...

E corect o lingurita. Este o reteta foarte veche si in acelasi timp foarte fina...

Oana Dembele spunea...

E deosebita aceasta reteta. Nu am mancat niciodata asemenea tort, insa nici nu prea am facut asa ceva. Totusi eu am o intrebare? E ok cantitatea de faina, adica o lingurita, pentru blat? Am citit reteta de 3 ori si poate imi scapa mie ceva.

Oana Dembele spunea...

E deosebita aceasta reteta. Nu am mancat niciodata asemenea tort, insa nici nu prea am facut asa ceva. Totusi eu am o intrebare? E ok cantitatea de faina, adica o lingurita, pentru blat? Am citit reteta de 3 ori si poate imi scapa mie ceva.

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...