miercuri, 12 ianuarie 2011

Cartofi taranesti

Se pot servi ca atare, alaturi de o salata de muraturi sau alaturi de carne sau ficatei. In orice combinatie ar fi, gustul e desavarsit.





Ingrediente :

- 4 cartofi maricei
- o ceapa mare
- 1/4 ceasca de ulei
- o lingurita de boia iute
- 2 lingurite boia dulce
- 1/2 lingurita piper
- sare dupa gust
- optional 3-4 felii de muschiulet afumat

Nu stiu cum se intampla pe la altii, dar eu raman mereu in pana de idei cand e vorba sa fac garnituri pentru felul doi. Mereu ma gandesc ca m-am saturat de orez, de clasicul piure sau de garnitura de legume. Noroc ca mi-am adus aminte de savurosii cartofi taranesti! I-am servit alaturi de ficatei la ceaun si farfuriile s-au golit imediat! Pana si nazdravanului meu de numai un anisor i-au placut la nebunie...

Reteta este foarte simpla : se curata cartofii de coaja si se taie in bucati mari care se pun la fiert. E de preferat sa se fiarba la abur, astfel ies mai putin sfaramiciosi, dar nici fierti in apa nu ies rau.


Cand au fiert cartofii, se pune la incins uleiul si se adauga ceapa taiata fideluta, destul de mare si muschiuletul afumat, daca va place. Se lasa la rumenit pana cand ceapa devine sticloasa.



Se adaga condimentele si sarea si se mai lasa pe foc circa 2-3 minute, pana cand se rumeneste boiaua. Sosul ar trebui sa fie destul de bine legat in acest moment.



Se pun si cartofii si se amesteca usor, cu grija sa nu ii strivim.


Mancarea e gata ! Poftiti la masa !



0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...