miercuri, 3 august 2011

Inghetata de zmeura

De cand ma stiu mi-a placut zmeura. O culegeam in fiecare vara, la bunica mea, ma delectam cu gustul delicios de zmeura rosie si galbena. Zmeura galbena nu am mai vazut de atunci, imi este dor de ea... asa ca incerc sa compensez cu o portie dubla din cea normala. Pe caldura asta, am optat pentru inghetata :D
Inghetata de zmeura


Din lipsa de frisca naturala (uff, in ultima vreme dispare tare repede din raftul magazinelor!!! ) a trebuit sa improvizez si iata la ce concluzie am ajuns : daca folosim :
- aproximativ jumatate de kg de zmeura bine coapta
- 250 grame smantana normala
- 250 ml frisca vegetala
- 3 linguri de zahar  ( aici depinde de gustul fiecaruia, mie imi place mai acrisoara)

Mai intai de toate am pasat zmeura in blender si apoi am strecurat piureul printr-o sita,  scapand astfel de seminte.
Am adaugat smantana, zaharul si frisca batuta spuma amestecand pana al omogenizare.

Eeeeiii... aici am avut parte de un mic rasfat : noua mea masina de inghetata ! Nu aveti asa ceva? Nu-i bai! Varianta clasica e la indemana : se pune compozitia intr--un recipient la frigider si , in primele 2 ore, se scoate din 30 in 30 de minute si se bate bine ( eu folosesc blenderul de mana, sparge imediat cristalele de gheata ).


E o inghetata fina, racoroasa si care nu prea apuca sa se topeasca in farfurie. Cu mici exceptii : am descoperit ca inghetata si sedinta foto in plin soare nu prea se impaca. Inghetata mea s-a inmuiat incet incet si, dupa ce fotograful a fost multumit de prestatie, a fost papata repede repejor cu mare pofta!
Mmmm, bun...

4 comentarii :

Mimmi spunea...

Ce bine arata si aroma pe care o are....yummy !

Din bucataria mea spunea...

Parfumata si racoritoare!!! NU refuz o portie!

Oana spunea...

Mimmi, sa nu ma spui la nimeni, dar sa stii ca jumate din ccompozitie am papat-o eu inainte sa apuce sa se inghete :D

Oana spunea...

Licuta, excelenta alegere... Desi eu as pune si putintica ciocolata alaturi. Putin mai multa :D

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...