vineri, 21 ianuarie 2011

Paine cu sfecla rosie

Colorata ca o prajitura, suprinde prin culoare dar mai ales prin gust. Contine bucati mici de sfecla care confera painii o aroma dulce si o consistenta frumoasa.
O alegere interesanta si extrem de benefica pentru organism. Este excelenta in combinatie cu borsul rusesc.





Ingrediente ( pentru o paine de 750g):
- 200 ml apa
- 140 g sfecla rosie ( o sfecla mai mica decat pumnul) tocata/rasa fin
- 2 cepe verzi tocate sau o bucata de praz cat palma
- 375 g faina alba de paine
- 1 lingura unt
- 1.5 lingurite sare
- 1 lingurita zahar
- 1 lingurita drojdie uscata


Sfecla se curata de coaja si se da pe razatoare. Eu am tocat-o in robotul de bucatarie, unele bucati au ramas mai mari. Cu cat sfecla este mai fin maruntita, cu atat culoarea painii va fi mai intensa. Bucatile mai mari insa apar in contrast puternic cu miezul alb de paine.

In masina de paine se pune apa si apoi se adauga sfecla. Deasupra se adauga faina, untul, sarea, zaharul si drojdia, cu grija sa nu amestecam ingredientele.



Se seteaza masina pe programul cu seminte, coaja medie, cantitate 750 g. La semnalul sonor al masinii se adauga ceapa taiata rondele.



La final se scoate painea si se lasa la racit pe un suport metalic. Datorita sfeclei, se va raci mai greu. E indicat sa fie lasata macar o ora inainte de a o pune in cutie sau orice alt recipient de pastrare a painii deoarece are tendinta sa transpire destul de mult daca nu e racita complet.



2 comentarii :

Eva-Maria spunea...

Buna, am si eu o intrebare: cat dureaza programul de seminte la masina dumneavoastra, ca a mea nu are un program cu denumirea asta si as vrea sa stiu pe ce program sa o pun. Multumesc

Oana spunea...

Scuze ca am rasuns atat de greu. Este vorba de programul pentru paine integrala, cu preincalzire a ingredientelor. Dureaza 3 ore si 45 minute

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...