duminică, 13 februarie 2011

Cotlet de berbecut

Sotului meu ii place foarte mult carnea de berbecut, preparata dupa retete arabesti. Desi nu sunt un fan al  carnii de oaie sau miel, m-am lasat convinsa sa ii pregatesc acest cotlet, incredibil de gustos si rapid de preparat.
Trebuie sa recunosc ca am ramas placut surprinsa de gustul final, ingredientul cheie a fost amestecul de condimente folosit. Am postat aceasta reteta deoarece mi-a intrecut asteptarile, nici un moment nu am crezut ca poate fi asa gustos!



Ingrediente :

4 cotlete de berbecut
2 lingurite amestec "7 piperuri" ( amestec arab de condimente Baharat)


Nu gatesc in mod obisnuit carne de oaie, de aceea am facut intr-o zi o mica plimbare pana la o macelarie arabeasca unde se gasesc in mod constant preparate de oaie si condimente mai putin folosite la noi. Daca tot ma aventuram sa iau oaie, atunci m-am gandit sa o fac de tot de oaie si sa gatesc ceva cu adevarat nou.
Condimentul l-am cumparat gata preparat, dar se poate face si in casa amestecand 2 linguri piper negru, 2 linguri boia dulce, 1 lingura coriandru, 2 linguri chimen, 1 lingura cuisoare, 1 lingura nucsoara, 1 lingura scortisoara si jumatate de lingura cardamon toate macinate. Cantitatea rezultata este totusi cam mare, noi nu consumam in mod constant acest condiment asa ca am preferat sa cumpar o cantitate mai mica. S-ar putea sa va surprinda mirosul puternic de scortisoara si cuisoare, dar nu va ingrijorati : carnea nu va avea gust de prajituri :)

Am asezonat carnea cu sare si cele 7 piperuri si am lasat-o la rece circa o ora. Nu stiu daca e musai sau nu, eu am amanat gatitul deoarece sotul meu a intarziat putin mai mult la servici.


Am pus carnea pe gratar ( tigaie termorezistenta ) si am rumenit-o frumos pe ambele parti. Avand putin os m-am asigurat ca s-a patruns bine.
Am servit-o alaturi de orez cu curry... rectific: sotul meu a servit, eu doar am gustat :)


0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...