joi, 28 octombrie 2010

Gogosari in otet cu struguri


Reteta este pentru 10 borcane de 800 ml. Trebuie tinut cont de faptul ca in fiecare borcan intra 3 gogosari umpluti cu struguri

Ingrediente :
  • ·         1 l apa
  • ·         1l otet
  • ·         ½ kg zahar
  • ·         2 linguri sare
  • ·         300 ml ulei
  • ·         Piper
  • ·         2-3 frunze de dafin
  • ·         30 gogosari de dimensiune medie
  • ·         Struguri de masa
  • ·         Optional, conopida


Sunteti gata? Puneti la fiert apa, otetul, zaharul, uleiul si mirodeniile si asteptati sa dea in clocot. In timp ce fierbe, opariti gogosarii curatati de samburi. Dupa ce s-au inmuiat se scot cu grija (atentie, sunt fierbinti!!! )si se aseaza in borcane. Ca sa imi fie usor, eu ii umplu cu struguri pe masura ce ii asez in borcane. Am incercat sa ii umplu dinainte dar am terminat alergand dupa bobitele rebele care se rostogoleau prin bucatarie.
Spatiile ramase goale se completeaza tot cu boabe de struguri si/ sau conopida, dupa gust . Solutia se toarna fierbine, incet, astfel incat sa nu ramana bule de aer. Ca sa nu se sparga borcanele in contact cu lichidul fierbine, se recomanda sa se aseze pe lame de cutit. Personal prefer sa le asez in tava de la cuptor, mi-e mult mai comod asa.
Se pun borcanele la sterilizat intr-o cratita pe fundul careia s-au asezat carpe sau ziare. Se fierb pana cand capacul borcanelor este fierbinte. Se lasa la racit in cratita si apoi se aseaza la loc racoros si intunecos.

Sunt atat de deliciosi incat nu vor rezista prea mult timp in borcane :)

6 comentarii :

Mihaela spunea...

Nu am incercat niciodata struguri murati, dar arata bine, gogosarii stiu ca sunt buni :)

Oana spunea...

Gogosarii murati cu struguri sunt o delicatesa specifica zonelor viticole. Gustul este o combinatie interesanta intre acru si dulce iar strugurii sunt tari, crocanti si... eu nu ma pot opri din mancat :)

Anonim spunea...

SIMONA : AM MANCAT ANUL TRECUT ACEASTA MURATURA SI MI-A PLACUT F MULT, AM S-O PUN IN FIECARE AN !! E UN DELICIU:) FELICITARI

Oana spunea...

Ma bucur ca ti-a placut Simona! Cand am gustat pentru prima data mi s-a parut prea puternic contrastul dulce-acru dar pur si simplu nu ma mai puteam opri din mancat! Ii ador

Unknown spunea...

se pot pune orice tip de struguri?!

Oana spunea...

De preferat strugurii albi, de masa.Sunt mai carnosi...merg si din cei fara samburi. Important e sa fie pulpa multa si samburi putini

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...