joi, 24 februarie 2011

Pui cu portocale

Weekendul acesta mi-am facut curaj si am incercat ceva cu totul deosebit : pui cu portocale (si cu mere). Combinatia m-a fascinat, este perfecta pentru o cina in doi sau pentru zilele de sarbatoare. Cum as putea oare descrie impletirea perfecta a aromelor? Ca doar nu se apuca domnul pui sa se imbete in fiecare zi cu aroma de portocale si de mar... mmm
Trebuie sa recunosc ca reteta de pui cu portocale e de multa vreme pe lista mea "de facut". Insa mereu gaseam o scuza, ma agatam de orice detaliu ca s-o mai aman putin. Privind in urma imi dau seama ca temerile mele au fost complet nefondate. Imi era teama de un contrast prea puternic intre gustul fructat si cel de carne, dar, dupa ce am gustat am fost pe deplin cucerita de gustul divin, lejer, putin exotic al combinatiei din farfurie.




Am folosit :
- 5 ciocanele ( nu e musai sa fie doar 5)
- o portocala mare si sucul de la o alta jumatate de portocala
- un mar mare (sincer, ar fi mers si doua)
- putin oregano
- 2-3 linguri de ulei de masline
- sare dupa gust

Pentru ca vorbim de o cina romantica, prepararea se face estrem de usor, nu lasa in urma cearcane de oboseala sau miros de cratita :)
Copanelele se aseaza in vas si se presara cu sare si putin oregano. Deasupra se acopera cu un strat generos de mere si portocale curatate de coaja si de samburi. Se stropeste din belsug cu sucul unei jumatati de portocala si putin ulei iar apoi se baga in cuptor unde puiul se va imbata cu aroma de fructe. E  gata cand carnea e frumos rumenita si fructele sunt putin caramelizate pe margini.


Un pahar de vin alb, lejer, completeaza foarte bine acest fel de mancare delicios...
Las pozele sa vorbeasca....





7 comentarii :

lupoiu andreea spunea...

buna! o sa incerc si eu aceasta reteta pentru mine si sotul meu si o sa-i dau si bebelusului meu de 9 luni sa guste sa vedem daca o sa-i placa! am vazut multe retete pt bebe bune si usor de preparat...mi-am propus sa le incerc pe toate...o sa te tin la curent sa iti spun ce i-a placut, desi el mananca tot ce ii dau...

Oana spunea...

Andreea, bine ai venit pe blogul meu!

Al meu nazdravan avea cam un an cand i-am dat si a fost foarte incantat.
M-as bucura sa aflu daca bebelusului tau ii plac sau nu retetele mele :) . Fiecare nazdravan are gusturi proprii, micii mofturici stiu cum sa mobilizeze mamicile sa le faca papa bun!

lupoiu andreea spunea...

scuze, daca mai esti pe blog, spune-mi, nu ai pus apa peste pui? nu se arde doar cu 2-3 linguri de ulei si sucul de la o jum de portocala? nu am facut niciodata, de-aia te intreb. mersic!

Oana spunea...

Din pacate nu am fost prin zona :(
Am pus puiul doar cu ulei si zeama de portocale, dar acoperit pentru inceput (adica vreo 5 minute), dar nu e obligatoriu, e suficienta zeama ca sa nu se arda. Fructele isi lasa zeama lor iar puiul se va aroma de la ea.

lupoiu andreea spunea...

mersic de informatii...a iesit foarte bun, i-a placut si baietelului meu, a papat un copanel intreg in combinatie cu fructele! astazi o sa icerc papanasii...pt ca arata tare bine...si cred ca sunt si gustosi...doar ca eu nu am gutui, probabil o sa-i dau cu mar copt sau cu banana...pupici!

Oana spunea...

Super, ma bucur sa aud ca v-a placut!
Papanasii merg foarte bine cu piureurile dulci de fructe, sunt ca un substitut la dulceata pe care o mancam cei mari

Marinela spunea...

Pai trebuie sa fac si eu acest pui cu portocale.Atatea retete delicioase ca nici nu stiu pe care sa o fac mai intai.O pun pe Bianca la ingrasat :)cu atatea bunatati.Multumesc inca odata Oana.

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...