miercuri, 5 ianuarie 2011

Alimente degetel


Vine o varsta la care curiozitatea bebelusului il impinge sa simta mancarea si cu degetelele, nu numai cu manuta! Ce poate fi mai placut pentru el decat sa ia mancarea in manuta lui mica, sa o analizeze curios si apoi sa o bage in gurita?


E mai placut : sa o storceasca, sa o arunce, sa o tranteasca pe jos, sa o striveasca de hainute, sa o puna la mami in par, sa o mestece putin si apoi sa o scuipe cu putere pentru ca in final sa rada asa cum doar un bebelus stie !

Desi pentru mamici poate parea mai putin distractiv, haideti sa ne punem in pielea bebelusului si sa il lasam sa se bucure de tot ce e nou, sa invete cat de buna poate fi mancarea care nu arata ca un terci ;)
Ii va face o deosebita placere sa vada ca fiecare aliment are o alta culoare, textura dar mai ales alt gust !

Stefan, nazdravanul meu - 10 luni

Iata si o lista de alimente pe care eu le consider ca facand parte din categoria alimentelor degetel :

- felii de fructe moi, fara pielita : piersica (extrem de apetisanta cand e strivita), banana, portocala, para moale, pruna, gutuie coapta

- bastonase de legume : morcovi fierti, pastarnac fiert, pastai de fasole verde fierte, avocado foarte copt, broccoli  (atentie, poate balona bebelusul), rosii bine coapte fara pielita,cartofior fiert la aburi etc

- feliute subtiri de budinca : budinca de branza si fructe , budinca de branza dulce, budinca de dovlecel ,

- omleta taiata fasii

- mini tartine cu pateu de casa, mini tartine cu branzica dulce cu putina rosioara tocata marunt

- papanasi 

- felii de ficatel

- bucatele de peste gatit, fara oase

- covrigel sau biscuite pentru bebelus


De obicei ii pun mai multe optiuni in fata, el le alege si le combina cu placere. In final stie si mami ce mancaruri ii plac nazdravanului mofturos! Obligatoriu, avem si nelipsitul iaurtel care salveaza situatia ori de cate ori mancarea pare mai greu de mestecat.

Pentru evitarea dezastrelor va recomand cu multa caldura bavetele tip "prelata" (asa le numesc eu), arata ca un fel de pelerina de ploaie, acopera pieptul si manecile, sunt impermeabile si au si un buzunaras jos in care aluneca resturile de mancare. Eu am gasit ceva foarte dragut in Ikea, dar am vazut si la alte magazine gen Carrefour sau Cora. Mai presus de toate sunt usor de imbracat si am scapat de scosul petelor care imi dau dureri de cap!

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...