duminică, 13 februarie 2011

Budinca spumoasa de piersici

Am gatit cu mare placere aceasta reteta, gandindu-ma la fructul preferat al nazdravanului meu : piersicuta. Asta vara ar fi mancat cantitati nelimitate... tin minte ca avea cam 7 luni si eram la cumparaturi, ne-am oprit langa niste lazi de piersici si baiatul meu s-a servit singur, fara sa observ, atras de aroma lor. E inutil sa spun ca s-a facut ca un mic porcusor, avea zeama si in pampersi, iar tricoul lui (cu mesajul "i am gorgeous") nu mai avea deloc culoarea alba...Expresia de incantare de pe fata lui este de neuitat!

 


Ingrediente :
250 g piersici ( se pot folosi orice fructe cu aroma puternica : capsuni, caise, fructe de padure etc)
6 albusuri de ou
6-8 linguri de zahar ( in functie de cat de dulci sunt fructele)
un plic de gelatina
optional frisca pentru servire


Eu am folosit fructe congelate, am jumatate de sertar de congelator plin de piersicute puse pentru iarna special pentru nazdravanul meu. Cu fructe proaspete reteta este si mai delicioasa :)

Nota : Deoarece albusul de ou nu se prepara la cald, trebuie avut in vedere ca ouale sa fie proaspete, de preferat de tara.

Se prepara extrem de usor, dupa cum urmeaza :
Albusul se bate spuma cu zaharul si fructele se paseaza pana devin o spuma fina. Gelatina se pune la inmuiat in circa 50 ml apa ( eu am folosit zeama scursa de la piersici, era mult prea delicioasa sa o arunc) si apoi se topeste usor la foc mic fara sa se dea in clocot. Cele 3 compozitii se amesteca pana la omogenizare.



Se toarna in forme umezite in prealabil cu apa si se lasa la rece cateva ore sa se intareasca.
Se serveste cu pofta alaturi de o portie generoasa de frisca naturala ( din smantana, nu recomand sa se dea frisca vegetala copiilor mici).
Stefan, prichindel nazdravan, nu a avut rabdare sa termine mami sedinta foto, asa ca s-a aventurat cu lingurta direct in budincuta!


Trebuie sa recunosc ca am obtinut o cantitate destul de mare de budinca, fiind prima data cand fac nu am realizat cat de multa iese. Oricum, pe viitor o sa fac din 2 maxim 3 oua , eventual o sa si cresc cantitatea de fructe. Abia astept capsunile.... mmmmm

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...