luni, 1 august 2011

Inghetata de banane ( de post )

Caldura mare... Prea cald ca sa gatesti sau sa te bucuri de o plimbare in aer liber. Si tosusi... exista mici placeri pe care nu le poti refuza. Cum ar fi aceasta inghetata de banane, cremoasa si racoroasa din care cu greu mananci doar o portie.


Pentru aceasta reteta minunata trebuie sa ii multumesc in mod deosebit nazdravanului meu care, din lipsa de alte preocupari, s-a decis sa paseze bananele direct in coaja, cu ciocanelul lui de jucarie. Ce chiote de incantare... ce placere nebuna sa loveasca cu putere bietele banane!  Manutele acelea mici si obraznicute m-au ajutat sa inventez pe loc ceea ce s-a dovedit reteta verii : inghetata 3 cu 3 cu 3.... fara ace de gheata si fara a fi nevoie de masina de inghetata!



Din ce aveam prin casa m-am oprit la urmatoarele :
- 3 banane mari, bine coapte
- 300 ml frisca ( am folosit din cea vegetala, doar asa aveam)
- 3 linguri de zahar
- 3 linguri zeama de lamaie ( circa jumatate de lamaie stoarsa).

Daca nu aveti un nazdravan ca al meu atunci va fi nevoie sa pasati voi bananele... eu am continuat munca celui mic punand piureul in blender impreuna cu lamaia si zaharul si apoi am pasat bine. 
Apoi am batut frisca spuma, am adaugat piureul de fructe, am omogenizat si cam gata! E atat de groasa incat Stefan baietel nazdravan a papat o portie pe loc iar restul familionului s-a delectat mai tarziu cu cateva cupe reci, ornate cu felii de banana si cativa fulgi de cocos proaspat dat prin razatoare.


Bun de tot...
Va invit si pe voi la o portie :)

8 comentarii :

Din bucataria mea spunea...

Nu pot lipsi de la inghetata!...Arata delicios!

Oana spunea...

Sunt cu totul de acord! Iar daca inghetata este si cu ciocolata atunci e deja un vis :)

Daniela spunea...

Crezi ca se poate pastra la congelator cateva saptamani?

Oana spunea...

Daniela, daca temperatura e suficient de mica, cred ca da. Daca ai cum, da congelatorul la temperatura mai mica.

Anonim spunea...

Eu as incerca varianta cu iaurt grecesc in loc de frisca vegetala, ca ma apuca urticaria numai cind ma gindesc cite chimicale contine !!! Nu mai e de post, de acord, dar e mai sanatoasa... De gustibus !

Oana spunea...

Buna idee, o sa incerc si eu!

Anonim spunea...

Buna ziua .
Fetita mea nu are voie lactoza, gluten si zahar, aveti idee cum as putea sa ii fac o inghetata?
Putem folosi doar lapte de orez, fructoza si fructe doar mere,pere,grefuri si cam atat.
Va multumesc anticipat.
Gabriela S

Oana spunea...

Inghetata in sine este o crema pusa la rece. Ma gandesc ca se poate face o crema din lapte de orez, eventual cu putin adaos de faina de orez ca sa mai ingroase putin plus fructe. Ca propunere ar fi un orez cu lapte vegetal facut foarte moale ( o masura de orez la 5-6 masuri de lapte vegetal) care apoi sa se raceasca si sa se faca pasta in blender. In aceasta pasta sa se adauge fructe pasate si un indulcitor suportat de copil si eventual putina vanilie naturala. Aceasta crema se pune in aparatul de inghetata sau se baga direct in frigider. Daca se foloseste varianta cu frigiderul atunci se scoate dupa o ora si se bate bine . Se repeat baterea de 2-3 ori la fiecare 30 de minute ca sa se sparga cristalele mari de gheata. O alta variant de inghetata ar fi pur si simplu fructe congelate pasate in blender. Eu asa mai fac inghetata de banana simpla( congelez rondelele de banana pe care ulterior le pasez in blender pe functia ice)

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...