miercuri, 2 noiembrie 2011

Fursecuri snickerdoodles

Nu-i asa ca-s tare haioase fursecurile astea? Intai m-a atras numele : snickerdoodles. Apoi m-a cucerit gustul.
E musai sa gustati acesti biscuitei cu scortisoara, aerati, crocanti si gata imediat.

Fursecuri Snickerdoodles
Ingrediente :
225 g unt
150g zahar
2 oua
esenta de vanilie
400 g faina
1 lingurita praf de copt
1/2 lingurita scortisoara
1 varf de cutit de sare
75 g alune de padure sau 50 g nuci taiate marunt

Pentru pudrat :
2 linguri zahar farin
4 linguri scortisoara

Nu mai stiu exact de unde am reteta, am gasit-o notata in fuga pe un colt de carnetel, colorata ulterior de poznasul meu mic. 
Haideti mai bine sa purcedem la teaba :
Untul, zaharul, ouale si esenta de vanilie se bat bine pana la omogenizare. Separat amestecam "prafurile " : faina, praful de copt, scortisoara si sarea. Le incorporam in aluatul cu ou si unt si framantam pana obtinem un aluat omogen.

Fursecuri Snickerdoodles
Rasnim nucile sau alunele si le adaugam in compozitie. Lasam totul la rece, in frigider, acoperit cu folie, circa o ora.

Fursecuri Snickerdoodles

Intre timp preincalzim cuptorul la circa 190 grade.
Dupa ce aluatul s-a odihnit ( nu de alta, dar nu trebuie sa fie prea obosit cand il punem la treaba), il scoatem din frigider si formam bilute cu mana ( cam cat o nuca). Le tavalim prin amestecul de scortisoara si zahar si le asezam intr-o tava tapetata cu hartie de copt. Atentie, fursecurile cresc la copt, asa ca nu le inghesuiti prea tare!
Se baga tava in cuptor pentru circa 10-12 minute, timp in care vor creste si vor crapa intr-un mod tare apetisant : coaja de scortisoara lasa sa se vada pe ici pe colo bunatatea din interior.

Fursecuri Snickerdoodles

De gust ce sa mai vorbesc... e ca si cum ai strange aroma sarbatorilor intr-un fursec mic si aromat, crocant si in acelasi timp aerat. Bun, tare bun!

Fursecuri Snickerdoodles

6 comentarii :

Din bucataria mea spunea...

Ce frumoase si ce delicioase sunt!!!Am furat unul:)Pup!

TeoBucatar spunea...

Foarte frumoase!Sper ca ai facut mai multe::)

Oana spunea...

Licuta, bine ai facut, s-au terminat foarte repede!
Teo, am facut doar o portie, ies in jur de 50 de bucati, nu le-am numarat dar ies destul de multe. In fine, e subiectiv, termitele mele mancacioase care au papat tot zic ca ar trebui sa mai fac o portie!

Antonina spunea...

Iau si eu unu si fug spre servici ! e delicios !!!

Oana spunea...

Antonina, ce matinala esti !

Timea spunea...

mmm ce bine arata ..si e cu nuci si scortisoara..o combinatie perfecta...ador ambele! cu siguranta am sa le incerc si eu. te pup

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...