luni, 8 august 2011

Rosii uscate, marinate cu busuioc si usturoi

Mi-e un pic cam greu sa descriu in cuvinte cat de bune pot fi rosiile uscate si marinate. Cu miezul cremos, aromat, e ca si cum surprinzi intr-o inghititura tot ce e mai bun in rosie. Iar aroma subtila de busuioc si usturoi le face pur si simplu divine. Merg foarte bine cu branza, in pizza sau in salate. Chiar si in paine !!!! ( pentru reteta dati click aici). Mai rau e atunci cand constati ca s-au terminat!

Rosii uscate marinate

Totusi, gustul lor extraordinar nu prea justifica pretul mai mult decat exagerat a unui borcanas mic micut mitel care abia daca are vreo 4 rosii uscate in el... Pentru un borcan de circa 500 g am investit cam asa : 3 lei pe rosii, 0.5 lei pe mirodenii si un pic mai mult pe ulei. Adica cam un pahar ... Punand totul cap la cap tot ies de 10-20 de ori mai bine :)

Rosii uscate marinate


Ingrediente :
- rosii tip prunisoara ( cele lunguiete) - 2 kg
- 3 catei mari de usturoi
- o crenguta mica de busuioc ( de preferinta din cel uscat, mai ales daca pastrati mai mult timp borcanul)
- sare si piper

Rosiile se taie jumatati sau sferturi ( eu le-am taiat in 4 pe lungime), se presara cu un praf de sare si de piper si se pun la uscat. Eu sunt o norocoasa, am primit de la sotul meu drag un uscator de fructe si legume, asa ca treaba a mers mult mai repede !

Rosii uscate marinate

Uscarea se poate face foarte bine si in cuptor sau la soare. Pentru uscarea in cuptor : se da drumulla foc cat mai mic, se pun rosiile taiate in tava pe o hartie de copt si se baga in cuptor. In principiu, usa ramane intredeschisa ca sa iasa excesul de umezeala. De fapt asta inseamna uscarea lor : deshidratarea, inlaturarea apei din celule. Cuptoarele mai noi au o functie speciala de uscare , ventileaza si evacueaza aerul umed.
La soare recomand sa se usuce doar in zilele cu arsita puternica, foarte uscate. Anul acesta nu am prea avut astfel de zile... din pacate.
Rosiile uscate au consistenta prunelor uscate, sunt putin moi in mijloc, nu sunt casante ca alte legume deshidratate.

Rosii uscate marinate

Odata ajunsi in acest punct, treaba este muuult mai simpla : se pun rosiile in borcan, se adauga cateii de usturoi si crenguta de busuioc, se acopera totul cu ulei de masline si cam gata! Pentru ca eu l-am facut ca sa il papam imediat, am folosit busuioc verde. Daca doriti sa pastrati borcanul mai mult timp, recomand busuioc uscat.

Rosii uscate marinate

Cu cat se marineaza mai mult cu atat sunt mai bune :))))) Problema e ca sunt atat de bune incat nu apuca sa se marineze prea mult timp...

Rosii uscate marinate

Rosii uscate marinate
Sursa de inspiratie : blogul Gabrielei, o sursa de voie buna si inspiratie pentru bucatareli la borcan :)

12 comentarii :

Mihaela spunea...

Arata asa de bine :) multumiri pentru reteta, nu m-am gandit pana acum sa fac acasa, dar e bine de stiut :) O zi frumoasa!

Oana spunea...

Mihaela, e o placere pentru mine sa vad cat de mult te incanta reteta !
Multumirile i le transmit Gabrielei, blogul ei a fost sursa mea de inspiratie

Miha spunea...

Arata tare bine si cred ca sunt o nebunie.
Chiar esti o norocoasa ca ai aparatul de deshidratat. :)

viorel spunea...

Incerc reteta pentru prima data ,sper sa fie atat de buna pe cat o lauzi.sunt un pofticios si incerc toate retetele.

Oana spunea...

Viorel, imi plac la nebunie persoanele pofticioase! Sper sa fii la fel de incantat de rezultat cum am fost eu acnd am gustat din ele !

Anonim spunea...

viorica


Am uscat si eu anul acesta..... sunt atat de bune..... ca merita tot efortul si cheltuiala.
Mie imi vine sa le mananc si cu supa.

Oana spunea...

Vio,

ma bucur mult ca iti plac, mie imi pare rau ca nu am facut suficiente. Dar inca nu se mai gasesc asa ca...

Anonim spunea...

iooooi cat de bine arata!!!!are ceva daca pun ulei de floarea soarelui?

Oana spunea...

Cred ca merge si asa, dar recomand sa pui putin mai multe arome ca sa compenseze lipsa gustului de "masline"

Anonim spunea...

Buna,

vreau sa fac si eu dar nu mai gasesc rosii prunisoare. oare prin ce piata din Bucur as mai gasi?

Borcanele sunt super. de unde le-ai luat si cat a fost unul?

Multumesc,
Elena

Oana spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Oana spunea...

Draga Elena,
In principiu merge si cu rosii normale, eu am facut folosind doar partea carnoasa ( am inlaturat miezul apos cu seminte).
Borcanele le-am luat din Ikea, se gasesc si in Kika dar sunt putin mai patratoase. In Ikea sunt pe la jumate de pret fata de cele din Kika.
Cele din Kika sunt in poza de aici : http://ebunatati.blogspot.ro/2011/10/ardei-iuti-in-otet.html

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...