joi, 24 februarie 2011

Reteta pentru pofta de mancare la copii

Mamicile de nazdravani si nazdravane care intorc nasucul de la mancare stiu cat de greu este sa iti convingi micutul sa manance mancarea din farfuriile.

Incercam de toate : retetele preferate , mancare cat mai haioasa in farfurie, pacalitul cu reclamele tv sau cu desenele animate ... dar toate in zadar : gurita ramane inclestata si refuza orice lingurita de mancare. Si daca intr-un final reusim sa strecuram o lingurita de mancare si abia ne abtinem sa strigam : Victorieeee!!!!!!!!!... urmeaza o mare dezamagire : mancarea care deabia a intrat in gurita este scuipata sau improscata afara cu maiestrie :)
Noi am avut asemenea probleme ori de cate ori mai creste cate un dintisor sau o maseluta... abia astept sa trecem de etapa asta....

In loc sa ma lungesc la vorba, mai bine va zic despre ce e vorba : Intr-un paharut mic se amesteca urmatoarele :
- o bucatica de drojdie de marimea unei bobite de mazare
-  25-30 ml bors proaspat ( circa jumatate de paharut de tuica)
- o lingurita plina cu miere

Rezulta o bautura dulce, cu un iz slab de drojdie. Datorita cantitatii destul de mari de miere gustul este foarte bun, am gustat si eu si  chiar mi-a placut. Se bea dimineata, cu conditia ca mofturici sa nu strambe din nasuc si la cocktailul acesta delicios :)

Reteta o am de la bunica unei fetite, partenera de joaca a lui Stefan. Trebuie sa recunosc ca noi nu am testat-o inca, mofturiciul meu stramba din nasuc doar din cauza durerilor de dintisori. Dar o am in vedere pentru mai tarziu, desi in secret sper sa nu avem nevoie de ea...

PS : nu recomand reteta sub varsta de un an datorita cantitatii destul de mari de miere... intre noi fie vorba, nu prea m-am lamurit eu de ce nu e voie cu miere sub aceasta varsta !

2 comentarii :

Diana spunea...

Nu se da miere la copii sub 1 an,chiar 1 an jumate pentru ca aceasta contine o bacterie( botulinica-de fapt spori de Clostridium Botulinum),ce poate da botulism la copii,acestia avand un sistem imunitar nu foarte bine dezvoltat.Botulismul netratat determina paralizie,inclusiv a muschilor respiratori si deces.

Oana spunea...

Diana,
mutlumesc pentru explicatiile legate de botulism. Intre timp am aflat si eu de ce mierea nu este indicata la vartse atat de mici. Eu ii dau miere, cu moderatie, de pe la un an si 2 luni. Am avut probleme mari cu pofta de mancare, e una din putinele lucruri care au mers la nazdravanul meu. Dau "vina" pe B-urile din drojdie si bors, de efectul benefic al acestora asupra florei intestinale. Binenteles ca e la latitudinea fiecarei mamici ce anume ii da nazdravanului mic, mie mi s-a parut o varianta mult mai buna decat complexul de B-uri din farmacii( am avut curiozitatea sadica sa citesc ce contine... )

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...