luni, 28 februarie 2011

Dulceata "flori de portocale"

Dulceata de coji de portocale a facut cateva vizite la salonul de cosmetica si acum apare pe podium in haine noi, de primavara ...
.




Pentru tratamentul cosmetic e nevoie de :
- coaja de la 8 portocale medii
- 1 kg de zahar
si un picut de rabdare. Un pic mai multa :)... Bine, recunosc : multa rabdare !

Am decojit portocalele circular, in fasii de circa 2 cm latime. Mi-au placut mai mult asa, aveau marginile mai zimtate. Cum nu puteam manca atatea portocale la o singura masa, a durat cateva zile bune sa le adun pe toate. Am pastrat cojile la congelator, sa nu cumva sa faca ridri inainte de tratamenul cosmetic :)
Data viitoare voi tine toate cojile in congelator inainte de preparare, s-au fragezit si au fost mai usor de manevrat.
Pentru inlaturarea gustului amar din coaja, acestea se vor pastra in apa rece circa 2 zile, schimband apa de doua ori pe zi.
Partea cu adevarat distractiva abia acum urmeaza : fasiile de coaja se ruleaza in forma de floare si se insira frumusel pe o sfoara, ca o ghirlanda de flori. Cat dureaza? Depinde de dexteritate si mai ales de persoanele din jur : la mine a durat cam 4 ore, timp in care cel mic venea sa fure cojile si sa le ascunda prin toata casa. A fost chiar distractiv, ma amagesc ca altfel m-as fi plictisit si nu as mai fi facut dulceata. Chiar imi pare rau ca nu am poze cu poznasul meu ajutandu-ma sa.. stric tot :)


Dupa ce am terminat ghirlanda, o punem.. nu in jurul gatului ci la fiert intr-un sirop facut din 1 kg zahar si unul de apa. Se lasa sa fiarba pana cand coaja devine translucida. La final se pun cateva feliute de lamaie si se mai lasa sa fiarba circa 5-10 minute. Lamaia va impiedica zaharisirea dulcetei.

In final am obtinut doua borcane pline de flori dulci , iar ca bonus o casa parfumata.
Va invit la cules de flori... din farfurie :)



Sursa mea de inspiratie a fost unul din blogurile mele preferate: Bucatareli la borcan. In fapt, l-am descoperit tocmai prin aceasta reteta; aventura "portomelcilor" Gabrielei m-a determinat sa ii raman o cititoare fidela.

1 comentarii :

Gabi spunea...

Multumesc pentru aprecieri, Oana. Retetele mele nu sunt litera de lege pentru cum trebuie preparate diverse "bucatareli", ci mai degraba un pretext de inovatie, distractie si de scris. Ma bucur insa ori de cate ori cineva apreciaza si fondul, nu doar forma lor.
La cat mai multe retete parfurmate!

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...