joi, 3 februarie 2011

Budinca de gris cu zahar ars

O combinatie reusita intre grisul cu lapte si crema de zahar ars,  budinca dulce garnisita cu fructe de padure va fi cu siguranta pe placul prichindeilor!
Am gasit aceasta reteta in caietul cu dulciuri al unei doamne in varsta. Nu stiu de ce, dar imi face o deosebita placere sa redescopar retetele copilariei mele. Sa fie oare nostalgia varstei la care principala grija era joaca?




Ingrediente :
4 oua
4 linguri zahar + 4 linguri pentru topit si tapetat peretii vasului
1 varf de cutit de sare
6 linguri de gris
1 litru lapte
optional fructe de padure pentru decor

Eu am facut reteta din jumatate de cantitate si a fost mai mult decat suficient pentru nazdravanul meu. Am mancat impreuna si am facut jumi juma : el a papat toate fructele dar si o mare parte din budincuta!

Cum se procedeaza:
4 linguri de zahar se topesc pe foc mic cu grija sa nu se arda. Cu zaharul topit de tapeteaza vasul si se lasa la racit.



Ouale se bat bine pana isi dubleaza volumul, se adauga zaharul si grisul, apoi laptele si se omogenizeaza bine. Compozitia obtinuta se toarna in vasul tapetat cu zahar ars si apoi se pune la cuptor la bain marie. Se verifica cu o scobitoare daca este gata ( scobitoarea trebuie sa iasa uscata).



Se rastoarna pe o farfurie si se portioneaza. Zaharul ars a devenit sirop si va da un gust excelent acestei budinci. Dupa preferinta, se serveste cu fructe.
Eu m-am grabit putin asa ca am cam distrus budinca cand am rasturnat-o pe farfurie. Gustul a fost suficient de bun incat sa nu imi para rau ca i-am distrus putin aspectul...

1 comentarii :

Anonim spunea...

a fost foarte gustos si usor de facut

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...