marți, 21 iunie 2011

Budinca de dovlecei cu telemea

In ultima vreme ne luptam cu durerile de dinti. Iar! Este incredibil cat de mult pot suferi micutii ingerasi pana le cresc dintisorii: somn cu probleme, dureri, lipsa poftei de mancare...
Ajunsa in pragul disperarii de refuzul sistematic a toto ceea ce inseamna mancare, m-am decis sa incerc imposibilul si sa ii gatesc ceva pe gustul lui. Ceva usor de mestecat, bun la gust si satios in acelasi timp. Nu prea uscat dar nici prea moale. Ne reintoarcem la retetele de "babe fara dinti". Asa a iesit aceasta budinca, ca altfel nu stiu cum s-o numesc. O amestecatura de paine, dovlecel, oua de prepelita si putina telemea. Bunnnnnn! Am papat si eu si a rontait si cel mic o bucatica. Nu prea mult, ca tine la silueta!
Budinca de dovlecei cu telemea


Pentru circa 2 portii am folosit :
- un dovlecel mic
- doua felii de paine ( de casa daca aveti)
- doua linguri de telemea rasa, nu prea sarata
- 4 oua de prepelita sau un ou de gaina micut
- putin unt pentru uns forma

Ca la toate budincile de dovlecei, am fiert dovlecelul in putina apa, dar fara sare. Am considerat ca telemeaua aduce suficienta sare ca sa nu fie nevoie sa mai adaug. 
Dovlecelul astfel fiert l-am pasat cu o furculita si, in zeama in care a fiert, am inmuiat painea. Painea, stoarsa foarte bine se adauga peste dovlecelul pasat, impreuna cu ouale si telemeaua rasa. Omogenizam si turnam intr-o forma mica, unsa cu unt. Optional putem presara deasupra putina telemea rasa si orna cu felii de dovlecel.




La cuptor se lasa circa 20 minute, pana cand se rumeneste usor iar marginile se desprind de pe forma.


Noi am servit cu iaurtel, e o combinatie foarte gustoasa. Pofta mare prichindei si prichindute!

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...