miercuri, 13 aprilie 2011

Musaca

O reteta clasica, dar plina de savoare. Este una din preferatele sotului meu, indiferent daca e facuta cu carne de porc, vita sau pui.
Revin la aceasta postare cu o poza noua, pe masura retetei. Modificarea fata de reteta initiala consta in numarul de straturi : am ales un strat mare si generos de carne imbracat usor de felii subtiri de cartof.



Ingrediente:
- 10 cartofi de dimensiune medie
- 750 g carne tocata de porc  vita / pui
-  2 cepe mari
- o legatura de verdeata ( marar sau patrunjel)
- 3 oua (doua pentru tocatura, unul pentru turnat deasupra)
- 3 linguri de pasta de tomate
- o lingurita de piper
- o lingurita rasa de sare
- ulei pentru rumenit cartofii
- optional cascaval ras ( circa 3 linguri )


Am facut aceasta reteta atat in varianta normala (cu cartofii putin prajiti), cat si in variantele dietetice  cu cartofi fierti sau piure. Personal imi plac toate trei, dar cea cu cartofii prajiti este putin mai gustoasa, dar si mai greu de digerat ( obligatoriu servita alaturi de muraturi ).

Cum procedam : se curata cartofii si se taie rondele. Se incinge uleiul si ii punem putin la rumenit, cat sa devina sticlosi. Se scot intr-un vas acoperit cu servetele ca sa absoarba excesul de ulei.



Intre timp se pune la calit ceapa tocata marunt. Cand devine sticloasa se adauga carnea si se lasa sa fiarba in sucul propriu pana cand scade sosul format. Astfel carnea nu va mai lasa apa in cuptor si musacaua se leaga mai bine.

Dupa ce s-a racit carnea, adaugam doua oua, verdeata tocata marunt, pasta de tomate, sarea si piperul si se amesteca bine.

Intr-un vas termorezistent asezam un strat de cartofi, un strat de carne (jumatate din compozitie), cartofi, carne si se termina cu un strat de cartofi. Mie imi place si acoperita cu dovlecel, asa ca puteti completa cu un dovlecel taiat rondele in loc de cartofi.

Se bate bine oul  si se toarna peste ultimul strat de cartofi. Optional se poate presara si cascaval ras.
Se baga la cuptor, la foc mediu, pana se rumeneste frumos deasupra.

Se taie felii si se serveste. Pont : pentru a se taia frumos, musacaua trebuie sa fie rece. Noi nu prea avem rabdare asa ca prima portie e mai desfigurata :) Pozele sunt cu portia de a doua zi. Mmm, mi s-a facut pofta !



Iata si poze cu musacaua de azi , putin mai aratoasa si la fel de gustoasa.... Aceeasi Marie cu alta palarie :)



2 comentarii :

Anonim spunea...

nu am auzit in viata mea sa pui ou in carnea tocata,nu facem chiftele draga mea.....!!!si reteta clasica,din mosi stramosi este facuta cu legumele abia taiate direct in tava cartofi,dovlecei si vinete fara a fi prajite....asta nu inseamna ca este o reteta dietetica ......!!!!

Unknown spunea...

delicios....

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...