duminică, 1 ianuarie 2012

Clatite banatene vanilate

Credeti ca se poate pune cineva cu poftele de feme insarcinata? Mi-a fost pofta de ceva bun, ceva cu adevarat bun si am dat peste aceasta reteta fabuloasa: clatite banatene.
Banalele clatite, umplute din belsug cu branza si stafide imbatate, s-au transformat intr-un desert rafinat prin adaugarea de crema vanilata si bezea crocanta.
Cu aceasta reteta particip la concursul Laurei Adamache a carei vedeta este parfumata pastaie de vanilie.



Ingrediente :
8 clatite preparate din :
-100 g faina
-300 ml lapte
-1-2 oua
- 1 lingura ulei
-1/4 lingurita sare
- optional 1 lingura esenta de vanilie de casa (preparata din pastai de vanilie)

Pentru umplutura :
-  250 g branza de vaci
- 1 ou
- 50 g zahar
- 1/2 pastaie de vanilie
- o mana de stafide
- 3-4 linguri de esenta de vanilie de casa

Pentru crema de ou si  toppingul de bezea
- 4 oua
- 200 g zahar
- 200 g smantana
- jumatate de pastaie de vanilie

 Pentru asamblare : 4 forme individuale sau una mai mare, unt.
Haideti sa incepem cu inceputul, si anume cu clatitele . Acestea se prepara extrem de simplu, chiar daca la un moment dat pot parea migaloase : Ouale se bat bine ca pentru omleta si apoi se presara faina,  amestecandu-se sa nu faca cocoloase. Se toarna apoi laptele si esenta de vanilie, se amesteca pana se obtine o compozitie omogena.
Intr-o tigaie incinsa ( de preferat de teflon) se presara cateva picaturi de ulei. Si mai bine este daca aveti o pensula de silicon, se va folosi o cantitate mai mica de ulei si se va putea distribui uniform. Compozitia de clatite se toarna cu polonicul si se intinde in tigaie cu miscari circulare. Se lasa sa se rumeneasca marginile apoi se intoarce pe partea cealalta. Fie spectaculos, prin aruncare, fie "mai sigur" folosind o spatula de bucatarie.


Daca ati reusit sa salvati clatitele de mancaciosi, haideti sa trecem la partea doi : crema de branza :
Inainte de toate, stafidele se pun la imbatat in esenta de vanilie de casa. Nu din comert, insist asupra celei preparate in casa, din pastai si alcool. De ce? Este simplu : cea din comert este laborator de chimie, nu are nimic din aroma naturala a vaniliei.


Branzica se amesteca cu 1 ou, 50 grame de zahar, semintele de la jumatate de pastaie de vanilie ( asa-i ca mirosul e fabulos??) si stafidele. Eu am folosit vanilie de tip Tahitensis, imi place foarte mult aroma ei fina.


Lasam amestecul de branza ca sa se intrepatrunda aromele si purcedem la prepararea cremei de vanilie . Intai si intai separam albusul de galbenusuri. Se pune smantana intr-un vas si se adauga semintele de vanilie. Adaugam  80 grame de zahar si galbenusurile, batem bine pana obtinem o crema fina.


Haideti acum sa asamblam clatitele . Pentru asta avem nevoie fie de 4 vase mai mici ( pentru cuptor) fie de un vas mai mare. Eu am folosit forme individuale, obtinand in final 4 portii.
Clatitele se umplu cu crema de branza si se impaturesc ca sarmalele. Se aseaza cate doua in vasele unse in prealabil cu unt. Mai adaugam putin unt peste ele si apoi turnam crema de vanilie. Bagam la cuptorul preincalzit la 180 grade ( foc mic spre mediu) si lasam circa 10 minute.


In acest timp batem albusul spuma, cu un varf de sare. Dupa ce s-a intarit adaugam restul de zahar si anume 120 g. 
Scoatem vasele din cuptor, ornam cu bezea si reintroducem totul in cuptor pana se coloreaza bezeaua. Pentru o servire spectaculoasa se poate flamba bezeaua. Din pacate mi-a fost teama sa ma joc cu focul, mai ales ca il aveam pe cel mic pe la picioarele mele, intreband cand e gata prajitura...


Desi este putin mai migaloasa, recomand cu caldura aceasta reteta. Este extrem de aromata si cremoasa, perfecta pentru zilele mohorate de toamna-iarna.


17 comentarii :

Dorina spunea...

Clatitele astea sunt un deliciu , testate deja de muuult , deci bag mana in foc pentru ele . Bafta la concurs.

Oana spunea...

Multumesc Dorina !

Din bucataria mea spunea...

Ce delicioase sunt!!!Pup si multa bafta!

Oana spunea...

Multumesc Licuta, la fel si tie :)

Antonina spunea...

Ma scurg sub birou de la prima ora!! arata minunat !!

Oana spunea...

Antonina, ti-am ascuns o portie acolo :) Ca sa fiu sigura ca nu o gaseste nimeni altcineva

TeoBucatar spunea...

Wow,ce deliciu ai aici!

Marinela spunea...

Oana sa inteleg ca esti insarcinata cu Bebe 2?

Oana spunea...

Mersi Teo :)

@ Marinela : da, ai ghicit bine!

Marinela spunea...

Sarcina usoara:Si eu sunt insarcinata cu Bebe 2 care de data asta va fi un baietel(se va naste la sf martie 2012).

Marinela spunea...

SI EU :)

Oana spunea...

Sarcina usoara Marinela, ma bucur mult pentru tine! Eu ar trebui sa nasc undeva pe la sf lui iunie, inceput de iulie, inca nu stiu daca e baietel sau fetita. Inseamna ca o sa cam gatim impreuna, poate pun retete noi pentru bebei, ca acolo e cel mai complicat sa gasesti retete gustoase :)

lauralaurentiu spunea...

Faina reteta, ce bine c-ai gasit-o! Sa-ti fie de bine :)!

Oana spunea...

Laura, nu stiu daca imi ies la fel de bune ca ale tale dar pot spune cu mana pe inima ca mi-au mers direct la suflet :)

Anonim spunea...

spune-mi si mie te rog cum ai preparat esnta de vanilie, multumesc

Oana spunea...

Reteta de vanilie o gasesti daca dai click aici : http://ebunatati.blogspot.com/2011/05/esenta-de-vanilie-de-casa.html
E foarte simplu de facut, din alcool si pastai de vanilie.

edy spunea...

e fabuloasa reteta, am sa o incerc cu siguranta si poate reusesc sa il fac si pe piticul meu sa pape putin.acum am descoperit blogul tau si sunt tare incantata ca ai retete pentru pitici.astept sa ma incanti si cu alte retete delicioase. pupici

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...