marți, 28 decembrie 2010

Purcelus de lapte la cuptor

O experienta culinara simpla dar cu un rezultat spectaculos! Extrem de fraged si cu un gust exceptional...



Zilele trecute am avut surpriza sa gasesc in Metro purcelus de lapte. Binenteles ca nu am rezistat tentatiei si m-am intors acasa cu o mandrete de... sfert de purcelus de lapte ! Am tot cautat retete pentru prepararea delicatesei dar marea majoritate presupuneau un protap sau un gratar mare de curte. Asa ca mi-am lasat imaginatia sa zburde si in final nu mi-a parut deloc rau.

Am folosit :
- un sfert de purcelus de lapte, de circa 1.5  kg
- un sfert de cescuta de ulei
- o lingura de boia dulce
- un sfert de lingura de boia iute
- doua crengute de cimbru
- 5 catei mari de usturoi
- o cana de vin
- sare

Am curatat bine carnea si am frecat-o cu putina sare. Am lasat-o sa se odihneasca circa jumatate de ora timp in care am pregatit un sos din ulei, boia dulce si boia iute. Am imbracat bine purcelusul in acest sos si l-am asezat in tava. Usturoiul l-am taiat fasii si am impanat carnea din loc in loc cu 3 catei de ustutoi, folosind un cutit cu varful bine ascutit. Restul de usturoi l-am asezat prin tava.
Nu am folosit prea multe condimente si asta dintr-un motiv foarte simplu : am vrut sa pastrez gustul fin al carnii slabe de purcelus. In plus, boiaua dulce se armonizeaza foarte bine cu carnea de porc.


Am pus crengutele de cimbru pe langa carne (nu deasupra, nu am vrut sa pateze o asa mandrete de friptura) si am adaugat vinul in tava, printr-o margine ca sa nu inlatur condimentele.


Tava am acoperit-o cu folie de aluminiu si am bagat-o la cuptor la foc mic. Dupa circa o ora jumatate, am scos folia, am mai turat peste carne o parte din sosul din tava si am mai rasat sa se rumeneasca circa 30-40 minute. Soriciul a plesnit putin pe alocuri :( dar s-a fragezit foarte tare si a fost numai bun de mancat. Daca doriti un sorici mai crocant, nu mai acoperiti de loc cu folie darnu uitati sa stropiti din cand in cand cu sosul din tava.


A fost un deliciu pe masa de Craciun!

6 comentarii :

Unknown spunea...

asta as fi mancat in portie dubla!

Oana spunea...

Sincera sa fiu, si eu :)

Marius spunea...

Ce va mai place voua shaorma :)))
Glumeam, acuma o sa fac si eu este ora 22:00, duminica si sper ca in 2 ore sa fie gata.
Eu il fac cu miere si bere.
Pofta buna !

Oana spunea...

Miere si bere? suna tare bine !
Eu m-am apucat de sarmale, dat tare-mi mai afce cu ochiul purcelusul tau !

Marius spunea...

Este ora 0:30 si este gata purcelusul !
Am gustat doar o bucatica de purcelus cu putin mar si gutuie ... o nebunie ...
Eu am facut pana acum de circa 6-7 ori, dar niciodata la fel, acum m-am inspirat si din reteta Oanei si am pus si boia pe carne.
Cateva "trips and tricks" pe care le-am pastrat de fiecare data, de fapt am luat ceea ce mi-a placut din retele de pe net si le-am combinat :
- cea mai buna parte a purcelusului de lapte sunt coastele, eu cumpar doar coaste (scaricica)
- "zeama" in care sta purcelulul la cuptor contine: ulei (untura daca aveti), bere si vin, toate "dupa ochi"
- langa carne tai in bucati 2 gutui (mai verzi) si 3-4 mere.
- la final intind miere pe soric si las circa 10 minute cu grilul cuptorului care bate de sus, acum tava pozitionata pe cel mai de sus rand.
- condimentele la alegere.
Oana, cum ti-au iesit sarmalele ?

Oana spunea...

Mi-ai facut o poftaaaaa...pe langa purcelusul tau sarmalele mele sunt precum o felie de paine langa una de cozonac

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...