joi, 17 februarie 2011

Paine cu tarate si iaurt

Acum cativa ani, cand am cumparat masina de paine, aceasta reteta devenise un fel de specialitatea casei : gustoasa si pufoasa, bogata in fibre, nu ne mai saturam de ea..
Anii au trecut si inca ne place aceasta paine. Sa fie oare de vina gustul ei bogat? Sau fragezimea? Hmmm... nu prea stim, dar acum am redescoperit-o intr-o noua formula : prajita. Painea pe care am facut-o ieri s-a terminat asa de repede incat abia am avut timp sa ii mai fac poze... astazi ii facem o sora geamana, de gramaj mai mare!
Din poza am mai ramas doar cu... taratele si o cana murdara de iaurt... plus un baietel mic, murdar tot la gura dar fericit ca a papat painita :)




Ingrediente pentru o paine de 750 g:
- 150 ml apa
- 125 ml iaurt simplu
- 1 lingura ulei
- 1 lingura miere sau melasa
- 200 faina alba pentru paine
- 150 g faina integrala de grau
- 25 g tarate de grau ( de preferat cu macinis mare) = 1/2 cana
- 1 lingurita sare
- 1 lingurita drojdie uscata

In cuva masinii se pun apa, iaurtul, uleiul si mierea. Deasupra se adauga faina, taratele si sarea; ultima se adauga drojdia astfel incat sa nu intre in contact cu sarea sau lichidul de dedesubt.


Se seteaza masina pe programul de paine cu seminte ( cel cu preincalzire), gramaj 750 g, coaja dupa preferinta. Noua ne place mai cu crusta.
La sfarsitul programului painea se scoate si se lasa la racit. Nu aveti mult timp sa o admirati, gustul va va cuceri imediat si painea va fi doar o amintire gustoasa...

2 comentarii :

Gabi spunea...

Draga Oana, ma bucur ca am descoperit blogul tau, chiar aveam nevoie de cateva ponturi legate de prepararea painii la cuptorul electric. Promit sa te vizitez cat de des pot.

Oana spunea...

Draga Gabi,

am o lista luuuunga tare de tot de retete de painici, sunt o mare fana a mirosului de paine proaspata de casa

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...