sâmbătă, 28 mai 2011

Tarta Tatin

Faimoasa tarta a surorilor Tatin este, ca in cazul multor retete frantuzesti, un rezultat spectaculos folosind ingrediente simple, la indemana oricui. Pe scurt, e o reteta cu susu-n jos, altfel fata de tot ceea ce inseamna tarta cu mere in sensul clasic.

Reteta imi facea cu ochiul de ceva vreme, era undeva in "coada de asteptare" dar cumva s-a indisciplinat si aparut din senin prima la rand. Motivul acestei indisciplinari e simplu :  Laura Laurentiu si concursul Bloggospodina. Cand am aflat de concurs am reactionat ca un copil intr-un magazin de inghetata. Rasfoiam retetele si parca fiecare imi facea cu ochiul. Cu greu m-am decis, deja ma vedeam gatind "Coq au vin" , "Clatite banatene " sau "Friptura de porc cu glazura aromata" . Asa ca am facut tarta Tatin si m-am inscris cu ea in concurs.

Tarta Tatin cu mere



Pentru acest deliciu aveti nevoie doar de : 
- cateva mere , 3-4 in functie de cat de fructata doriti tarta
- 5 linguri de zahar
- 30 g unt

Plus 300-400 g aluat foietaj. Se poate folosi si din cel cumparat dar eu am ales sa fac reteta de foietaj rapid, tot a Laurei Laurentiu, binenteles. Aveam o banuiala ca va iesi mai fraged si mai pufos. Nu m-am inselat :). Pentru ingrediente si mod de preparare dati click AICI.

Haideti sa purcedem la treaba : se preincalzeste cuptorul la 190 grade. Prefer sa fac asta din timp, astfel incat acesta sa se incalzeasca uniform si sa nu existe diferente de temperatura cand introduc tarta in cuptor.

Zaharul se caramelizeaza direct in forma in care se coace tarta. Daca folositi o forma de sticla, puteti topi zaharul la cuptorul cu microunde sau chiar direct in cuptorul aragazului. 




Dupa ce zaharul s-a caramelizat se aduaga untul si se amesteca pana la omogenizare.



Peste caramelul fierbinte se adauga feliile de mar. Eu le-am asezat concentric, dar fiecare le poate aseza dupa bunul plac.


Dupa atata cosmetizare, doamna tarta merita o hainuta haute cuture, croita dupa ultima moda din aluatul de foietaj. Subtire de cativa milimetri, decupat in forma vasului, il asezam cu grija peste mere iar marginile le strecuram usor pe langa marginea vasului de copt. Va prezint mai jos tehnica mea de acoperire a tartelor cu aluat : il rasucim pe sucitor si apoi il rulam usor peste compozitia de mere.





Lasam la cuptor pentru circa 20-25 de minute, sa se rumeneasca frumos. 


Dupa atata asteptare, e timpul sa vedem si fata ascunsa a doamnei "Tatin". Acoperim vasul cu o farfurie si, cu o miscare rapida, intoarcem tarta cu susu-n jos. Desi curiozitatea e mare, mai trebuie putintica rabdare, timp in care sosul caramel se va scurge de pe peretii vasului si va insiropa aluatul fraged.



A sosit momentul adevarului! Ridicam usor vasul si... voila : tarta tatin zambeste delicios.Cum ar putea sa nu zambeasca cand merele miros delicios iar siropul caramel a insiropat aluatul?



0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...