miercuri, 12 ianuarie 2011

Supa crema de linte rosie

Astazi am gatit supa de linte rosie. E prima oara cand am facut asa ceva si sunt foarte mandra de rezultatul final : o supa cremoasa cu un gust inedit.
Testul final a fost trecut cu brio : sotul meu, "criticul culinar", a fost incantat de gustul aromat din farfurie.








Ingrediente :
- 1 ceapa mare
- 2 morcovi
- 1/4 ceasca de ulei de masline
- 2 cani de linte rosie ( circa jumatate de kg)
- 2 linguri de pasta de rosii
- 1 lingurita de boabe de coriandru
- 1 lingurita de boabe de chimion
- 1/2 lingurita de piper macinat
- 2 oua (doar galbenusul)
- 2 l supa de pui sau 2l apa plus 2 cuburi Maggi
- menta uscata si lamai pentru servire



Reteta se poate face si cu linte verde, dar culoarea e mai putin apetisanta..

 Prepararea este foarte simpla : ceapa si morcovii se curata si se toaca marunt. Se calesc putin in uleiul incins, pana cand incep sa se inmoaie. Se adauga condimentele si se calesc impreuna inca un minut. Eu am lasat chimionul si coriandul intregi, dar se pot pune si macinate.




Punem lintea si mai calim circa 2 minute.




Se adauga pasta de rosii si supa de pui si se lasa la fiert circa trei sferturi de ora. E bine sa acoperiti oala, altfel lichidul va scadea. La final supa este destul de groasa, lintea creste in volum si absoarbe multa apa.




Galbenusurile se bat cu putina supa fierbinte si se adauga in supa incet, amestecand mereu ca sa se incorporeze bine. Eu am procedat putin altfel : al meu nazdravan mic s-a trezit din somn si nu m-a mai lasat sa termin supa. Asa ca am oprit focul si am lasat-o sa se raceasca, Am adaugat galbenusurile in supa deja rece, fara sa risc ca acestea sa se coaguleze int-un mod inestetic.



Dupa ce s-au adaugat galbenusurile, supa se paseaza cu un blender pana cand  aceasta devine cremoasa. Se potriveste de sare, daca e cazul.



Se serveste ornata cu menta uscata si cateva picaturi de ulei de masline, alaturi de jumatate de lamaie.






Desi e prima data cand am gustat linte rosie, trebuie sa recunosc ca aceasta se va regasi mai des in meniul nostru!

6 comentarii :

Iulian Baciu spunea...

Wooow! Arata super fain!

Oana spunea...

Te invit la o portie :)

Luminitanaty spunea...

arata bestial,.,.

mihaela spunea...

Arata fantastic. Este o supa pe care o gatesc fregvent si foarte apreciata de familia mea. O pregatesc putin diferit adica nu pun oua iar menta uscata o rumenesc in ulei si o pun in supa dupa ce este supa trecuta prin blender.

Oana spunea...

Interesanta idea cu menta! Multumesc Mihaela
Nici eu nu pun mereu oua...

Anonim spunea...

Si eu fac supa crema de linte rosie, imi place foarte mult gustul si faptul ca e satioasa, pentru noi e pranz sau cina, fara felul doi. O singura observatie am: lintea rosie fierbe repede si se sfarama, in 15-20 de minute e gata. De aceea eu, fierb intai celelalte legume vreo 10 minute, dupa care adaug lintea, mai las totul 20 de minute si gata, pasez cu blenderul vertical. Si nu pun oua, e foarte buna si fara, sau daca vrei sa fie de post.

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...