sâmbătă, 20 noiembrie 2010

Tarta marmorata cu dovleac, branza si ciocolata

O tarta usoara, cu un gust rafinat!



Ingrediente :
Blat : 170 g biscuti digestivi de ciocolata
           70 g unt nesarat moale
Crema : 455 g crema moale de branza dulce
             2 linguri zahar extrafin
             300 g dovleac copt
             3 oua mari batute usor
             3 linguri faina alba
             1 lingurita scortisoara
             1/2 lingurita ghimbir macinat
              un varf de cutit de cuisoare macinate
              un varf de cutit de nucsoara
              1/4 lingurita sare
              85 g ciocolata menaj


Se preincalzeste cuptorul la 175 g ( sau foc mic spre mediu). Biscuitii se zdrobesc impreuna cu untul in robotul de bucatarie rezultand un aluat nisipos. Deoarece nu am gasit biscuiti digestivi de ciocolata am adaugat o lingura cu varf de cacao. Mi-a placut mai mult aceasta varianta deoarece, in final, si blatul a avut un aspect marmorat, nu uniform de ciocolata.


Aluatul se preseaza cu degetele intr-o forma de tarta sau de tort cu peretii detasabili. Se coace la cuptor circa 10 minute, apoi se scoate si se lasa la racit.

Crema se prepara extrem de usor, punand in robotul de bucatarie toate ingredientele mai putin ciocolata de menaj. Eu nu am folosit crema de branza moale, ci branzica de casa proaspat preparata din lapte dulce pe care nu am scurs-o foarte bine, ci am lasat-o putin mai cremoasa. De ce este bine sa fie preparata din lapte dulce? Deoarece zerul care ramane in branzica este dulce si nu obtinem un gust acrisor specific zerului din iaurt.


Din crema astfel preparata de opesc 235 ml. Restul de crema se aseaza in blatul deja racit si se niveleaza usor.

Se topeste ciocolata la bain marie si se amesteca cu cei 235 ml de crema de dovleac si branza.


Dupa omogenizare, se pun cu lingura gramajoare de ciocolata peste crema asezata in forma si apoi se trece cu lama unui cutit peste gramajoarele de ciocolata, rotind cutitul pentru a obtine un efect marmorat.


Tarta se coace 45 de minute in cuptorul deja incalzit, sau pana se leaga bine umplutura pe margini, ramanand mai moale in mijloc.

Se lasa la racit apoi se baga in frigider.
Se mananca cu pofta :)


0 comentarii :

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...