marți, 1 martie 2011

Chifle moi - tip hamburger

Pufoase, putin dulci, sunt ideale pentru micul dejun si pentru copii. Se fac incredibil de usor si se mananca la fel de repede!


Reteta se poate face si in masina de paine ( program normal, paine de 1000 g , rezultand o paine dulce si aerata.


Ingrediente :
500 g faina
300 ml lapte

2 linguri zahar
o lingura miere
40 g unt
o lingurita jumatate de sare
un plic de drojdie uscata ( 7g)

Se framanta o coca din toate ingredientele ( iubesc masina mea de facut paine, am scapat de framantatul manual). Daca aveti masina de paine, setati pe programul de framantare  - o ora jumatate. Daca doriti sa framantati la mana, se dizolva drojdia in putin lapte caldut, se adauga un praf de faina si putin zahar si se lasa sa creasca maiaua. Se toarna peste faina, se adauga ingredientele solide si untul, apoi se toarna laptele incet, framantandu-se pana se incorporeaza. Se lasa la crescut o ora jumatate.



Cand s-a terminat programul de framantare se scoate si se modeleaza chifle cu mana (circa 8 bucati). Se aseaza intr-o tava unsa cu unt sau tapetat cu hartie de copt si se mai lasa la crescut pana isi dubleaza volumul ( aproximativ 45 minute ).

Optional, inainte de a se introduce la cuptor, se ung cu ou batut si se presara seminte. Eu am sarit peste aceasta etapa, le-am facut special pentru bebe nazdravan care nu are voie sa pape seminte.
Se introduc la cuptorul preincalzit in prealabil la 200 grade pentru circa 20 minute. Se scot cand s-au rumenit si se lasa la racit pe un gratar metalic.




Mmmmm... pufoase, nu-i asa?

6 comentarii :

Craita spunea...

cu sigurabta sunt foarte pufoase:)

Oana spunea...

Craita, bun venit pe blogul meu :)

Eliam Bijoux spunea...

Buna Oana! Abia am descoperit blogul tau si vin cu o intrebare legate de aceste chifle tentante... Pot inlocui laptele cu apa, si cat de tare se schimba si ideea de "puposenie" la aceasta modificare. De fiecare data cand fac chifle, sunt pufoase pe moment si dupa cateva ore sunt destul de innecacioase.

Oana spunea...

Bine ai venit pe blogul meu!
Apa poate inlocui laptele; pana acum nu am incercat aceasta varianta a retetei de chifle. Stiu ca laptele ajuta putin aluatul sa cresca si totodata da o culoare mai frumoasa crustei.
In principiu rezultatul e asemanator; poti preveni intarirea chiflelor tinanadu-le la frigider. Le scoti cu putin timp inainte de a fi consumate si totul e ok.

Anonim spunea...

Acum le gust,foarte bune au iesit:)cand le-am scos erau putin cam tari si am zis ca nu au iesit dar acum ca s-au racit s-au muiat,adica sunt pufoase;)merci pt reteta:)

Oana spunea...

Ma bucur ca reteta a fost un succes!
Pofta mare :)

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...